arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۴۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۲ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۳

معاون رییس جمهوری: مراسم بزرگداشت فردوسی با شکوه تر از هر سال برگزار خواهد شد

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: باید مراسمی در شان نام و شخصیت حکیم ابوالقاسم فردوسی شاعر بلند آوازه ایران و بزرگمرد ادب پارسی برگزار کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: باید مراسمی در شان نام و شخصیت حکیم ابوالقاسم فردوسی شاعر بلند آوازه ایران و بزرگمرد ادب پارسی برگزار کرد.

مسعود سلطانی فر پنجشنبه شب در نشست هم اندیشی ویژه برگزاری مراسم بزرگداشت روز ملی فردوسی در مشهد، افزود: فردوسی حق بزرگی به گردن همه ایرانیان و فارسی زبانان دارد و مراسم بزرگداشت روز ملی فردوسی در 25 اردیبهشت ماه امسال با شکوه تر از هر سال دیگری برگزار می شود.

وی اظهار کرد: تلاش می کنیم این مراسم به طرز باشکوهی برگزار شود، به گونه ای که مراسم امسال مبنا و چهارچوب برگزاری مراسم باشکوه در سال های آینده باشد.

وی گفت: در این رابطه دبیرخانه دایمی این روز ملی در میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایجاد و برنامه ریزی های مناسب برای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم روز ملی فردوسی توسط این دبیرخانه انجام خواهد شد.

سلطانی فر با بیان اینکه فعال شدن شورای احیا توس کمک بزرگی به مجموعه تاریخی توس و آرامگاه فردوسی است، افزود: احیای این شورا یکی از مهمترین موضوعاتی است که این سازمان آن را دنبال کرده است.

معاون رییس جمهوری گفت: برگزاری جایزه بزرگ بین المللی فردوسی، برنامه ریزی برای آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با شخصیت و آثار حکیم توس، استفاده از تمام ظرفیت ها برای معرفی فردوسی در سایر کشورها، بهسازی و ساماندهی محور مشهد -توس، ساماندهی اطراف و محوطه باغ آرامگاه فردوسی با همکاری شهرداری از جمله این برنامه هاست.

وی همچنین از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا وسیما خواست در معرفی و شناساندن هرچه بیشتر فردوسی به اقشار مختلف مردم در داخل و خارج از کشور به سازمان میراث فرهنگی کمک کنند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان