arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۵۳۸۷
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۳ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۳

آیت الله مکارم شیرازی: کسانی که از یارانه بی نیازند اقدام به گرفتن یارانه نکنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت الله ˈناصر مکارم شیرازیˈ از مراجع تقلید گفت: برادران و خواهران عزیزی که از یارانه بی نیاز هستند اقدام به گرفتن یارانه نکنند و زندگی خود را با اموال مشکوک آلوده نسازند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید، آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ به استفتایی از سوی برخی از مقلدین خود در خصوص اینکه ˈ با توجه به تاکیدات دولت محترم جمهوری اسلامی ایران در روزهای اخیر بفرمایید که آیا دریافت یارانه نقدی برای کسانی که دارای تمکن مالی بوده و نیازمند به استفاده از این مبلغ نیستند، جایز است؟ˈ، گفت: با توجه به اینکه بیت المال در شرایط کنونی در اختیار دولت اسلامی است و باید مطابق آنچه صلاح و مصلحت کشور می بیند صرف کند، بنابراین هرگاه وجوهی را پس از مشورت با مشاورین آگاه و صاحب نظر تخصیص به قشر خاص بدهند دیگر اقشار نمی توانند از آن استفاده کنند.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: اینکه بعضی می گویند اموال بیت المال مربوط به همه اقشار است و امیر مؤمنان علی علیه السلام به طور مساوی بیت المال را تقسیم می نموده تعبیری اشتباه است، زیرا اموالی که وارد بیت المال می شد دو بخش بود: برخی مربوط به اراضی خراجیه بوده که به طور مساوی تقسیم می شد، بخش دیگری از قبیل زکات، خمس و انفال بوده است که طبق صریح قرآن مصارف معین دارد و در غیر آن مصرف نمی شده است و با توجه به اینکه امروزه اموال خراجیه وجود ندارد مساله مساوات مطرح نیست.

این مرجع تقلید تصریح کرد: برادران و خواهران عزیزی که از یارانه بی نیاز هستند اقدام به گرفتن یارانه نکنند و زندگی خود را با اموال مشکوک آلوده نسازند. انشاء الله خداوند برکاتش را از محل دیگر نصیب آنها خواهد کرد و علاوه بر این، انصراف آنها کمکی است به اقشار نیازمند و برکات کمک به آنها را نیز شامل خواهد شد.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: انشاء الله دولت محترم نیز به عهد خود وفا می کند و بخش مهمی از آن صرف هزینه درمانی و بهداشتی برای عموم مردم کشور خواهد شد. ک/1
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان