arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۵۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۵ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۳

کاهش 10 درصدی ورودی زندان ها در سال 92

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور از کاهش 10 درصدی ورودی زندانها در سال 92 خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، ˈغلامحسین اسماعیلیˈ در نخستین جلسه مدیران ستادی واستانی در سال 93 که ازطریق ویدئو کنفرانس برگزار شد با اشاره به نامگذاری سال جدید، افزود: اولویت مهم سازمان زندانها ارتقای فرهنگ با عزم ملی وارتقای سلامت و کارآمدی نظام زندانبانی است و برای رسیدن به این هدف باید گام‎ های متعددی برداشته شود.

وی ادامه داد: یکی از این گام‎ ها ترویج فرهنگ نماز بین همکاران و زندانیان است زیرا نماز اصلی ‎ترین عنصر فرهنگی، انسان‏ سازترین برنامه و زمینه‎ ساز سلامت روحی وروانی است.

اسماعیلی اضافه کرد: این مهم است که نماز، سر وقت و به جماعت ادا شود. همچنین نماز در درون زندان‏ها باید تجلی و نمود داشته باشد، بنابراین مدیران زندان‏ها باید سعی کنند در امر نماز با زندانیان همراه باشند و نماز را به جماعت با آنان اقامه کنند .

وی یادآورشد: به جز امور مراقبتی، امنیتی و انتظامی سایر فعالیت ها به هنگام نماز باید تعطیل شود.

مقام ارشد زندان‎های کشور همچنین تصریح کرد: در گام های بعدی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری، مدیران باید با ارایه ایده های نو امکان تحقق این عنوان در سازمان زندانها را فراهم کنند.

اسماعیلی همچنین ضمن بیان فرازهایی از خطبه 216 امیرالمومنین حضرت علی (ع) مسوولیت‎ها و تکالیف مدیران در سال جدید را تشریح کرد و با اشاره به اینکه قرار گرفتن در جایگاه‏ ها و منصب های مدیریتی و مسوولیتی حقوق و تکالیفی را به وجود می ‏آورد، گفت: این حقوق صرفا مربوط به شرح وظایف اداری نیست و علاوه بر مسوولیت ‎های اداری و قراردادی، دارای مسوولیت شرعی که از سوی خداوند متعال تعیین شده نیز هست که باید به آن توجه ویژه شود.

مقام ارشد زندان ‏های کشور افزود: جامعه تحت مسئولیت ما، جامعه گسترده‎ای شامل کارکنان، زندانیان و خانواده آنان است که خدای متعال نسبت به همه این مجموعه، تکالیف و حقوق خاصی را معین کرده که همه باید در رعایت آن کوشا باشیم.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عملکرد خوب همه حوزه‎ ها در سال گذشته خاطرنشان کرد: با توجه به تدابیر اندیشیده شده قضایی برای کاهش جمعیت کیفری شاهد کاهش 10 درصدی ورودی زندان‎ها در سال 92 بودیم .

وی افزود: البته باید همچنان با تعامل قضایی این کاهش تراکم زندان ها را ادامه دهیم و برای اجرای برخی از الزامات قوانین جدید که هنوز به درستی اجرایی نشده از جمله آزادی مشروط، نظام نیمه آزادی و ... آمادگی کامل داشته باشیم.

رییس سازمان زندانها واقدامات تامینی و تربیتی کشور با بیان اینکه نباید فقط به صورت شعاری بگوییم که «سربازان حوزه اصلاح و تربیت هستیم»، تصریح کرد: اگر مدیران سالمی نداشته باشیم، هیچ اصلاحی در زندانها و به تبع آن جامعه رخ نخواهد داد؛ به عبارتی نمی ‎توانیم زندانیان سالم و هدایت‎ شده ای تحویل اجتماع دهیم.

اسماعیلی ادامه داد: باید بکوشیم تا ازخودستایی جلوگیری کرده، زیردستان را از ستایش و تمجید بر حذر کنیم. از خشم و عصبانیت اجتناب کنیم. ظاهرسازی نکنیم همچنین از گفتن حرف حق و گرفتن مشورت ابایی نداشته باشیم.
نظرات بینندگان