arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۴۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۶ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۳

روحانی: حضرت فاطمه (س) الگویی برای همه انسان ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس جمهوری با بیان این که حضرت فاطمه (س) نه تنها الگویی برای زنان بلکه الگویی برای همه انسان ها است، گفت: ما طبق معیارهای اصلی اسلامی نه مرد را جنس اول و نه زن را جنس دوم می دانیم.

حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» امروز (یکشنبه)در همایش ملی زنان، نقش آفرینان عرصه اقتصاد و فرهنگ، سالروز فرخنده میلاد دخت نبی پیامبر اسلام (ص)، آن دردانه، فاطمه اطهر (س)، همسر ولی و مادر دو امام (ع) و همه امامان و همچنین مادر شیرزن کربلا زینب کبری (س) را به زنان جهان، مسلمانان به ویژه ایرانیان و شرکت کنندگان در این همایش تبریک و تهنیت گفت.

وی همچنین سالروز ولادت امام راحل را به همه ایرانیان و همه انقلابیون جهان، فرهیختگان، خانواده مکرم ایشان، بویژه اعضا خانواده امام خمینی (ره) که در این جمع حضور داشتند، تبریک گفت.

رییس جمهوری روز مادر و زن را نیز به همه تبریک گفت و اظهار داشت: آیا با وجود شخصیتی در میان زنان جهان همچون فاطمه (س) باز هم نیاز است که از مقام، استعداد و شایستگی و عروج زن سخن گفت؟ فاطمه ای که نه تنها الگو برای زنان که او الگو برای همه انسان ها است.

روحانی تاکید کرد: فاطمه یعنی شهامت، شجاعت، حق باوری، حق مداری، دفاع از حق، فاطمه یعنی بانویی که محبت، عشق و صفا را به خانه مولایمان برد و آن را الگویی برای همه همسران جهان قرار داد.

وی همچنین گفت: چه انتخاب زیبایی که روز ولادت فاطمه اطهر (س) و همچنین فرزند صالحش امام راحل به عنوان روز زن و روز مادر انتخاب شده است، این بدان معنا نیست که احترام و تکریم زنان و سخن گفتن از حقوق بانوان به این روز، این هفته و این ایام اختصاص یابد.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اما روز زن و نام فاطمه (س) همان علامتی است که راه را گم نکنیم و بدانیم مسیر راه تعالی بانوان و همه انسان ها در چه مسیری قرار دارد. روحانی خاطرنشان کرد: ما طبق معیارهای اصلی اسلامی نه مرد را جنس اول و نه زن را جنس دوم می دانیم.

وی با تاکید بر این که زن و مرد را در برابر یکدیگر نمی بینیم، تصریح کرد: زنان در کنار مردان و هر دو آنها عین هم و مانند هم دارای مقام و کرامت انسانی هستند، نه زن برتر است و نه مرد بالاتر، نه این فرو دست و نه آن فرادست است، نه این دون است نه آن عالی است.

رییس جمهوری اظهارداشت: در تاریخ ایران که از قرن ها پیش زنان برای احقاق حقوق خود به پاخاستند، سخن گفتند، حرف زدند و عمل کردند و مسیر تعالی را پیمودند، از مشروطه تا قبل از مشروطه، آن زمان که نهضت تنباکو بود، آن کسی که توانست قلیان را از کنار شاه بردارد و به زمین بکوبد، او یک بانوی شجاع بود که این قهرمانی را از خود بروز و ظهور داد و وقتی شاه به او اعتراض کرد، گفت این فتوای مرجع تقلید میزرای شیرازی بزرگ است و شاه را به سکوت واداشت.

همایش ملی زنان، نقش آفرینان عرصه اقتصاد و فرهنگ امروز همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) دخت پیامبر گرامی اسلام (ص) و روز زن با حضور رییس جمهوری در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی گشایش یافت.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۱
leila
|
UNITED STATES
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
0
2
ممنون آقاي روحاني،...خوشحالم كه بالاخره يكي شجاعت به خرج داد و از حق زنان دفاع كرد.
نظرات بینندگان