arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۴ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳

ماری جوانا دلیل تظاهرات در کانادا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هزاران نفر از مردم کانادا روز یکشنبه در بزرگترین شهرهای این کشور دست به راهپیمایی زده و خواستار قانونی کردن مصرف ماری جوآنا شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از مونترآل ، این تظاهرات در چارچوب یک اعتراض بین المللی برگزار شد که هر ساله در تاریخ بیستم آوریل صورت می گیرد.

این تظاهرات با نام رمزی ˈ 420ˈ در شهرهای ونکوور ، مونترآل و اوتاوا برگزار شد و در هر یک از این شهرها از جمله اوتاوا پایتخت کانادا ، معترضان در محوطه چمن ساختمان مجلس گرد آمده و گروه های موسیقی برای جمعیت حاضر نواختند. 

رمز 420 که اغلب در امریکای شمالی به کار می رود، منتسب به گروهی از ماری جوآنا دوستان جوان در دهه 1970 است که در ساعت 20 :4 دقیقه بعداز ظهر با هم ملاقات کردند. 

جو موجود در این تظاهرات شبیه جشنواره سالانه 420 مربوط به ماری جوانا در شهر دنور امریکا بود که در آن طی سال جاری برای نخستین بار این مواد مخدر برای مصارف تفننی قانونی شده است. 

در مونترآل ، پلیس حضوری قوی در اطراف تظاهر کنندگان داشت، در حالیکه در اوتاوا و ونکور یک پیتزا فروشی زنجیره ای به هریک از شرکت کنندگان در راهپیمایی یک قاچ پیتزا داد. 

سال گذشته ، دولت محافظه کار کانادا باب کاهش ممنوعیت قانونی در مورد مصرف ماری جو آنا را باز کرد که این یک چرخش بزرگ نسبت به زمانی است که یک مقدار اندک از این مواد جریمه های سنگینی داشت.
نظرات بینندگان