arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۶۴۴
تعداد نظرات: ۱۱۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳

ریحانه جباری می‌تواند از مرگ نجات پیدا کند؟ + ناگفته های فرزند مقتول

ریحانه جباری می‌گوید در ماجرای قتلی که انجام داده، از خود دفاع کرده اما بخاطر قتل به اعدام محکوم شده است. وکیل این طراح دکوراسیون هشدار داده که ممکن است موکلش در عرض چند هفته اعدام شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تلگراف نوشت: یک قربانی تجاوز در ایران فرصت یافته به شرط تن دادن به شرایط فرزند مرد متجاوزی که توسط او کشته شده است، از چوبه دار بگریزد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از تلگراف ؛ ریحانه جباری می‌گوید در ماجرای قتلی که انجام داده، از خود دفاع کرده اما بخاطر قتل به اعدام محکوم شده است. وکیل این طراح دکوراسیون هشدار داده که ممکن است موکلش در عرض چند هفته اعدام شود.

قانون جزای اسلامی ایران به خانواده مقتول اجازه می‌دهد تقاضای قصاص کنند، اما جلال پسر مقتول گفته است، اگر جباری می‌خواهد زنده بماند باید داستانش را تغییر بدهد.

وی می گوید: "فقط وقتی که او از نیت اصلی خود بگوید و حقیقت را در مورد اتفاقات بازگو کند ما می‌توانیم او را ببخشیم."

وی می‌گوید، جباری گفته است هنگام کشته شدن پدرش با ضربات چاقو، یک مرد دیگر هم در خانه بوده، اما او هویتش را فاش نمی‌کند.

اظهارات او چند روز پس از آن بیان می شود که یک جوان دیگر محکوم به اعدام، با بخشایش خانواده قربانی، از طناب دار گریخت. مادر مقتول به صورت او سیلی زد و او را بخشید.

پرونده جباری باعث واکنش های مختلفی شده و بازیگران و شخصیت‌های مشهور ایرانی درخواست کرده‌اند در اعدام او تجدیدنظر شود.

فرزند مقتول اصرار دارد که قتل پدرش از قبل برنامه‌ریزی شده بود و می‌افزاید جباری اعتراف کرده که دو روز قبل یک چاقو خریده بوده. وی می‌گوید: "او پیام کوتاهی هم به نامزدش فرستاده بوده و گفته که او را می‌کشد."

ناگفته های فرزند مقتول

به گزارش سرویس اجتماعی «انتخاب» ؛ اعتماد، مصاحبه با فرزند ارشد مرحوم مرتضی سربندی را که ریحانه جباری ، به قتل او اعتراف کرده، منتشر کرده است.

هفت سال از قتل پدرتان می‌گذرد. در این مدت چه مراحلی طی شد تا پرونده به مرحله اجرای احکام رسید؟

این پرونده بر اساس اقرار صریح خانم ریحانه جباری مبنی بر قتل پدرم دکتر سربندی با بررسی بیش از 13 تن از قضات صورت گرفته است. از بازپرس دادستانی، دادگاه کیفری، دیوان عالی کشور و در نهایت ریاست قوه قضاییه این حکم را تایید کرده‌اند. حال ما چگونه می‌توانیم هفت سال بررسی و تحقیق این قضات را با نظر چند تن از خارج‌نشینان که مشخصات آنها برای همه ما معلوم است زیر سوال ببریم و احساسات یک خانواده را این‌گونه جریحه‌دار کنیم. به نظر من اول از همه آن چیزی که باید بررسی شود این است که موضع‌گیری‌ای که برخی رسانه‌ها و سایت‌های بیگانه انجام می‌دهند باعث به وجود آمدن این فضا و اتهام‌زنی‌ها شده است و حمایت بیش از حد برخی رسانه‌ها از خانم ریحانه جباری باعث شد این شایبه برای ما که قبلا هم مطرح کرده بودیم بیش از پیش بارز شود که ایشان ممکن است دست نشانده عوامل خارجی باشد. اینکه برخی روزنامه‌ها و سایت‌ها هم در این راستا حرکت کردند یا بدون داشتن اطلاعات درست و موثق فقط در پی جلب مخاطب بودند یا هیچ تلاشی برای کند و‌کاو و بررسی این موضوع از خودشان نشان نداند و فقط از راحت‌ترین راه یعنی نقل قول از کسی که اتهام زنی کرده بسنده کردند.

 

وکلای ریحانه این اقدام او را مصداق دفاع مشروع می‌دانند. شما در این باره چه نظری دارید؟

اگر فردی دو روز قبل طبق اعتراف صریح خود اقدام به خرید چاقو از خیابان شریعتی نرسیده به میدان قدس کرده است و قبل از وقوع جنایت به دوست پسر خود این پیامک را فرستاده که فردا قرار است بکشمش آیا نشان‌دهنده سوء نیت قبلی نیست؟ چگونه می‌توان این اقدامات را به پای یک حادثه گذاشت. می‌گویند این پیامک شوخی بوده و می‌خواسته پدرش را بکشد. چنین آدمی می‌آید به جامعه نیز ضربه می‌زند. اقرار صریح این خانم مبنی‌بر ضربه چاقو بر مقتول بر سجاده نماز با شواهد صحنه کاملا تطابق دارد و سجاده و محل همیشگی نماز پدرم غرق در خون شده بود و این عمل فقط در زمانی که پدرم مشغول نمازخواندن است ممکن بود اتفاق بیفتد چون او صرفا در موقع نماز می‌توانست این کار را انجام دهد. باز هم طبق اقرار صریح ریحانه کسی به اسم «ش» واردآپارتمان می‌شود و پدرم در پی دویدن به دنبال آن فرد در راه پله‌ها از شدت خون‌ریزی به زمین می‌افتد و فوت می‌کند و خانم جباری همچنان از معرفی و نقش «ش» برای پرونده سر باز می‌زند.

این آقای «ش» که از آن صحبت می‌کنید چه نقشی در این پرونده دارد؟ فکر نمی‌کنید این فرد از قبل با پدرتان خصومتی داشته؟

ما آقای «ش» را نمی‌شناسیم ولی این فرد عاملی بوده که از زرنگی و توانایی خودش برای اغفال یک دختر 19‌ساله استفاده کرده و این دختر را اغفال کرده و او مغفول وعده‌و‌وعید این آقا شده و دست به این کار زده است. اگر ما قاتل پدرمان را می‌شناختیم حتما او را به سزای عملش می‌رساندیم. مشکل این است که ریحانه نمی‌خواهد واقعیت را بیان کند و هنوز مصر است که دست به این‌کار زده و می‌خواهد که این آقا را پشت پرده نگه دارد و معرفی نکند و شاید فکر می‌کند که این آقا نجاتم می‌دهد حتی اگر من پای چوبه‌دار بروم یا اینکه آنچنان آن آقای «ش» حرفه‌یی برخورد کرده که هیچ اثر و سندی از خودش باقی نگذاشته که ریحانه بتواند او را معرفی و در واقع این موضوع را روشن کند.

درباره شغل پدرتان حرف‌های زیادی زده می‌شود اما آنچه معلوم است اینکه مرحوم سربندی جراح زیبایی بودند. می‌شود بگویید شغل اصلی ایشان چه بود؟

پدر من پزشک عمومی بودند نه پزشک جراحی زیبایی، ایشان هیچ‌وقت در زمینه جراحی زیبایی تخصصی نداشتند و کاری نکردند و در کار تجارت لوازم پزشکی و کارمند سابق وزارت اطلاعات بوده است.

یکی از ابهامات پرونده که مطرح شده وجود داروی بیهوشی در دو لیوان آبمیوه‌یی است که در محل حادثه قرار داشته است. شما در این باره چه می‌دانید؟

یکی از دو لیوان دارای داروی مسهل بوده نه بیهوش‌کننده و این نشان‌دهنده حرف‌هایی که در مورد تجاوز می‌زنند نیست... آنجا خانه عمه پدرم بود و ایشان شاید به دلیل سن بالایشان قبلا دارویی ریخته باشند و بعدا که آبمیوه داخل آن ریخته شده است این را نشان داده است. از یکسری شایبه و اتهاماتی بعضی‌ها استفاده می‌کنند که این شأن ما را جریحه‌دار‌تر می‌کند.

به نظر می‌رسد ریحانه خودش هم یک قربانی است. در مقابل چه چیز حاضر به بخشش ریحانه هستید؟

ریحانه ممکن است قربانی باشد اما این دوای درد ما نیست. ما فقط در صورتی که انگیزه واقعی ریحانه مشخص شود و واقعیت را بگوید که همدستش و اتفاق حقیقی‌ای که افتاده چه بوده حاضر به بخشش هستیم. اگر هم از روی نادانی و سن پایین این قتل را انجام داده باشد و فقط یک احساس بچگانه‌ نسبت به این موضوع داشته باشد قابل پذیرش نیست. چطور می‌توان کسی چاقوی 50 سانتی بگیرد و بگذارد در کیفش. این شایبه در ذهن من جایی ندارد. خانم جباری به دو علت آقای «ش» را معرفی نمی‌کند. یا اینکه توسط ایشان اغفال شده است و دسترسی به او ندارد یا اینکه نمی‌خواهد آن مرد را معرفی کند.

متاسفانه برخی دخترهای جوان برای دفاع از خودشان سلاح سرد حمل می‌کنند. بدون اینکه آگاهی کاملی از این ماجرا داشته باشند. ممکن است اقدام ریحانه هم به دلیل همین ناآگاهی‌اش باشد و قصد و نیتی برای کشتن پدر شما نداشته باشد.

ممکن است. شاید کسی هم این کار را کرده باشد. اما من معتقدم همه آدم‌ها فرق این را می‌دانند. شما اگر خودت هم بخواهی یک روزی از خودت دفاع کنی می‌دانی که چه سلاحی حمل کنی. همه آدم‌ها این را می‌فهمند که فرق چاقوی 50 سانتی و دیگر چاقوها چیست. آن هم فرو کند 30 سانتش را در بدن پدرم که اگر به هرکسی وارد شود حتی اگر طرف همان لحظه در بیمارستان هم باشد امکان احیای آن نیست و این ضربه به نظر من کاملا حرفه‌یی بوده است.

حرف‌های‌تان نشان می‌دهد هنوز یقین ندارید که ریحانه قاتل است. چطور دل‌تان می‌آید کسی را که مطمئن نیستید قاتل است قصاص کنید؟

ما اقدام می‌کنیم برای قصاص فردی که با اقرار صریح خودش قاتل پدرم بوده است. اگر واقعیت‌ها را بگوید عفو می‌شود و اگر نگوید مورد قصاص قرار می‌گیرد... تهدید هم اگر شده باشد، تهدیدات تا یک جایی ارزش دارند، ارزش جان آدم را که ندارد. بازپرس پرونده به ایشان امان‌نامه داده و گفته که ما حاضریم امان نامه بدهیم و تو و خانواده‌ات را به هر جایی که بخواهی انتقال بدهیم و تو را از این مهلکه نجات دهیم به شرطی که اقرار ‌کند اما ریحانه خودش دارد می‌گوید من کشتم بنابراین ما هیچ‌گونه تردیدی در این مورد نداریم و نخواهیم داشت و دیگر ابهامی نمی‌ماند. ریحانه همکاری کند و واقعیت‌ها را بگوید ما هم کمکش می‌کنیم و می‌بخشیمش... . برای اجرای حکم زمانی در نظر گرفته نشده است. به نظر می‌رسد همه مدافعان خانم جباری اعم از هنرمندان عزیز و مدافعان صلح و بخشش باید در راستای کشف‌انگیزه واقعی این قتل قدم بردارند. ما بارها اعلام کرده‌ایم در صورت راستگویی و اعلام حقیقت حاضر به عفو قاتل هستیم.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱۳
در انتظار بررسی: ۱۰۵
غیر قابل انتشار: ۵۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
24
458
این دختر در خانه عمه پدر تو چکار می کرد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
جدا اونجا چیکار میکردن هر دوی آنها ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
برای طراحی دکوراسیون داخلی رفته بوده. مثل اینکه قرار بوده مطب بشه
ناشناس
| Germany |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
پرونده رو بدید به اونایی که برای مداح هفت تیر کش ، رضایت گرفتن، سه شماره رضایت می گیرن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
طراحی دکوراسیون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
43
192
بنظر من خانواده سر بندی می تواند رضایت مشروط بدهد یعنی این رضایت فقط در مورد ریحانه باشد و شرط کنند در هر زمانی مشخص شود فرد یا افراد دیگری عامل یا شریک جرم باشند به اشد مجازات برسند و پلیس هم کاملا ریحانه را تحت نظر داشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
در قانون رضایت مشروط نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
چیزی به نام رضایت مشروط وجود ندارد.
ugd
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
حاجی به این دیگه نمیگن آزادی
حقوقدان جــــوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
اعلام رضایت باید منجز باشد و اعلام رضایت مشروط و معلق باطل و کان لم یکن است
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
بنده خدا را سر سجاده در حالی که پشتش به زنه بوده کشته حالا شده دفاع از ناموس
سعيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
490
244
قتل قتل است به هر بهانه اي كه باشد.
زنها راه فرار پيدا كرده اند.براي هر كاري فقط همين بهانه تجاوز را مي اورند
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
ببخشید اشتباهی مثبت دادم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
اگر به ناموس تو تجاوز شود چه انتظاری داری ؟
آن وقت هم قتل یک بهانه است ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
عمق فاجعه ی این کامنت طرز فکر آقای "سعید"
نیست! تعداد + هاییه که گرفته!
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
اره ، با ناموست هم همین کارو بکنن همین را میگی ! این حرف ها زدن ها برای دیگران اسونه اره ؟ در ضمن بررسی راستی حرف قاتل وظیفه نهادهای مربوطه هستش نه شما ...
فریبرز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
سلام، آقاب سعید نظری داده اند و تعدادی هم موافق بوده اند و تعدادی مخالف، اینکه دیگه توهین کردن نداره که اگه ناموس خودت بود هم . . . ، اجازه بدهید هر کس نظر خودش رو بده « همه باید تمرین کنیم » .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
19
322
آخه با کدوم عقل سلیمی میشه به این نتیجه رسید که ایشون عامل و دست نشانده عوامل خارجی باشه؟!! هیچ جاسوس دیوانه ای تا این حد ریسک میکنه و جونش رو به خطر میندازه؟ اون هم وقتی طرفش عضو سابق وزارت اطلاعات باشه؟!! عجبا!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
دختر 19 ساله دستنشانده خاجی ها. اونهم تازه بعد از 7 سال دارن ازش دفاع میکنن. چه دفاعی هم!!!
کلا ما ایرانی ها عادت داریم همه مشکلاتو بندازیم گردن دوست ناباب و همسایه و غریبه و ....
شهروند خوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
25
166
من نمی دانم چرا 5 درصد اخبار کشور ما در سایت ها از اعدام نوشته می شود یا طناب دار یا بخشش....چرا؟بس است با این همه تورم و بدبختی روحیه مردم رو خراب نکنید ادم به جامعه و انسانها بد بین میشه.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
بله عزیز توی ایران بهترین خبر بی خبریه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
234
112
خانم ریحانه بی گناه است آزادش کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
بانمک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
شما قاضی هستی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
شما تو صحنه قتل بودی که این قدر با اطمینان حرف می رنی؟
سلمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
تو از کجا میدونی!!!!!!
حتما باید از این بلاها سر آدم بیاد تا خانواده های مقتولین رو درک کنیم؟
جمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
واقعا که فضای خبری همش نفرت پراکنی شده
جمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
پس عدالت چی میشه منورالفکر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هادى
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
25
196
اگر واقعيت را بگويد كه كس ديگر اين قتل رو انجام داده به كمك و بخشش شما ديگه نيازى نيست!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
چرا می‌پیچونی؟!
گفت اگه هویت شخص دوم را معلوم کند، هرچند مطابق اقرار خودش مرتکب قتل شده باشد، او را می‌بخشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
اون که نگفته می بخشمش گفته اگر مشخص بشه کس دیگری اونو کشته ، کاری با متهم نداره ولی تا وقتی که متهم قتلو گردن میگیره ، پسر مقتول هم میخواد قانون اجرا بشه
محمد
| - |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
تا جایی که من میدونم اقرار به تنهایی کافی نیست وباید با شواهد وقراین وازجمله بازسازی صحنه جرم و نتایج تحقیق پزشکی قانونی از توانایی فرد برای نوع قتل انجام شده و..... مطابقت کنه وگرنه ارزشی نداره.
ص م د
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
80
277
با سلام
پسر گلم همان بهتر كه بري قاتل بابات را در بين همكاران سابقش بگردي و دست از اين دختر خانم هم برداري.
پاسخ ها
صمدآقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
دمت گرم داداش
گل گفتی!!!!
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
16
243
کارمند سابق وزارت اطلاعات ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
اطلاعات سابق و بعدا ندارد که !!
پاسخ ها
محامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
عزیزم وقتی کسی فوت میکند خوب میشود کارمند سابق تناقضی در این گفتار نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
27
169
طبق اعلام وکیل ریحانه، مقتول در اولین جلسه ملاقات با ریحانه به بهانه دکوراسیون مطب، قصد تجاوز به ریحانه را داشته و این دختر از ناموس خودش دفاع کرده...

لطفا حرفهای دوطرف ماجرا رو بنویسید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
4
93
50 سانت ؟:O قمه بوده دیگه!

امید است که ختم به خیر شود...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
قمه 50 سانتیو قطعا تو کیفش نیاورده بوده. شاید کارمند سابق تو خونه اش داشته خب
محمد
|
Malaysia
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
36
125
اگر این خانم واقعا حقیقت را کتمان می کند و فرد دیگر حاضر در صحنه را به هر دلیلی معرفی نمی کند بخشش او معنی ندارد و اگر واقعا بی گناه است باید تمام و کمال هر چه رت می داند بگوید و گرنه اعدام او کاملا طبیعی است.
ناشناس
|
France
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
25
190
ضد و نقیض می گویی خانم چاقوی 50 سانتی داشته و پدرتان آن را ندیده است ؟ پدرتان چرا با این خانم تنها در یک ساختمان بوده است ؟ اقرار متهم به قتل پدرتان درست ولی این دلیل نمی شود پدر شما بی گناه باشد در قوانین ما چیزی به نام دفاع از خود نداریم و قاتل قصاص می شود حالا یا برای دفاع از خود باشد یا برای هر دلیل دیگری ، در پرونده ی یک محیط بان در یک درگیری دوطرفه با شلیک شکارچیان به محیط بانان محیط بان از خود دفاع کرد و شکارچی کشته شد و قاضی حکم قضاض داد . حالا چون حکم قصاص صادر شده است شما می گویید پدرتان بی گناه بوده است ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
واقعا خوب گفتی ناشناس.. گل گفتی
راد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
در فقه شیعه و در قانون مجازات اسلامی دفاع از خود وجود دارد. فقط طرف باید ثابت کند که برای دفاع از خود راه دیگری نداشته است.
ناشناس
| Singapore |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
دوست عزیز که از فرانسه نظر گذاشته ای میشه لطفا بفرمایید با کدام قور کردن در قوانین کشور به این نتیجه رسیدی که در قانون ما چیزی به نام دفاع نداریم ؟؟؟؟ در قانون مجازات اسلامی قانون دفاع مشروع به طور مفصل توضیح داده شده و در بسیاری از پرونده ها هم رعایت شده و قاتل قصاص نشده .
بدترین چیزی که در قانون زندگی ما ملت وجود نداره اینه که بدون اطلاع از امری و بدون هیچ صلاحیتی اقدام به صدور رای علیه کسی میکنیم !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
تو قوانین ما باید بزاری مالتو ببرن، بزننت، بکشنت، بهت تجاوز کنن، و..... ولی از خودت دفاع نکنی که متهم میشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
87
119
متاسفانه بعضی ها در چند روز اخیر با فحاشی به خانواده مرحوم و مغلوب شدن در فضای احساسی طوری وانمود کردند که انگار گذشت , وظیفه خانواده مرحوم هست در حالیکه قصاص حقیه که خدا به خانواده مقتول داده ......
من هم اگه جای خانواده مرحوم سربندی بودم "حق" قصاص خودم رو استیفا میکردم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
... دفاع از خود، حق یک آدمه. اگه خودتون تو شرایطش قرار بگیرید همه ی حق هارو به خودتون میدید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
3
129
نیاز به بررسی بیشتری دارد.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
27
169
اینکه ریحانه به قتل اعتراف کرده است دلیل بر بی گناهی پدر شما نیست . فقط یک درصد احتمال بدهید ریحانه از خود دفاع کرده است آن وقت ماجرای اعدام این جوان تا پایان عمر همراهتان خواهد بود . انتقام گرفتن از جوانی که چندین سال از بهترین سال های عمرش را در زندان گذرانده است رسم جوان مردی نیست . مطمئن باشید با بخشش این جوان مردم همیشه از شما به نیکی یاد خواهند کرد و شایعاتی که حول شغل پدرتان ورد زبان ها شده است فراموش می شود اما اعدام این جوان شما را به آرامش نمی رساند و جامعه نیز این واقعه را فراموش نمی کند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
به نظر من اطلاعاتی بودن مقتول، حمل سلاح غیر متعارف توسط یک زن، جرات استفاده توسط یک زن، شکل استفاده با میزان فرو بردن چاقو و عدم لو دادن ... نشان از ماجرایی ماورای ناموس و .... دارد.؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
8
37
حق با خانواده مقتوله؟چون به دنباله عفو وحقیقت هستند.
ناشناس
|
France
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
15
88
چرا اصرار دارید قتل پدرتان را یک نقشه بدانید که هنوز ریحانه آن را لو نداده است ؟ این اصرار برای چیست ؟
چند سال زندان با کابوس اعدام برای یک دختر جوان بیشترین زجر و فشار روحی را داشته است و یقینا اگر شخص دیگری و نقشه ای و ماجرای ناگفته ای در کار بود ریحانه تا کنون آن را گفته بود . اصرار شما بر اعدام ریحانه فقط و فقط شایعاتی که در باره ی شغل پدرتان وجود دارد را قوی تر می کند. مردم می گویند چون می خواهند آن شغل خاص را از اتهام اقدام به تجاوز به یک دختر جوان تبرئه کنند ریحانه را اعدام می کنند .
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
12
74
لذتی که در بخشش هست درانتقام نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
قصاص با انتقام فرق داره دوست عزیز
لکم فی القصاص حیات یا اولی الباب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
اشتباه مثبت دادم.
بعضی وقتا لذت انتقام بیشتر از بخششه...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
تو خودشو ناراحت نکن!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
5
85
چاقوی نیم متری را چطور در کیف جا داده؟ حتما باید قسمتی از تیغه چاقو از کیف بیرون می زده.
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
چاقو نبوده شمشیر بوده و بسته به کمرش و برای جنگ آماده میشده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
13
51
آیا ورود رسانه ها به چنین پرونده هایی کار درستی است؟! آیا رسانه ها همه اطلاعات و مدارک لازم را در اختیار دارند یا آنکه با روایتی از داستان تنها اذهان عمومی را مخدوش می کنند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
آفرین ، و در اینمورد بخصوص متحمل تمامی جنبه منفی قضیه متاسفانه خانواده وبستگان مرحوم خواهند بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
بله. همه دنیا رسانه ها همه چیو به مردم میگن. ایرادش چیه؟ فقط تعریف میکنن. قضاوت که نکردن، کردن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
24
13
با توضیحات ایشان و توضیحاتی که بازپرس پرونده دادند دفاع مشروع هر گز نیست فقط می ماند اینکه قاتل چه کسی است و آن هم به جهت اقرار ، قاتل خانم ریحانه شناخته می شود زیرا اقرار العقلا علی انفسم جائز و قصاص حق خانواده ی مقتول است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
5
42
حكم قصاص دليل بى گناهى آن مرحوم نيست،قصاص تاوان قتل است.اما چرا زواياى ديگه پرونده بازگو نميشه،چرا اين دو تو جايى بودند كه دليلى جز ملاقات خصوصى نداره؟احتمالا قتل به دليل پايان دادن به ارتباطى بوده و شايد اين دختر فكر ميكرده راهى جز اين نداشته٠
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
146
48
عاقبت کار کردن زن همینه
زن باید نسل اینده را تربیت کنه
نه اینکه تو این بیکاری مملکت با کار کردن باعث بیکاری
مرد ها بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
عزیزم شما چندصد سال خواب تشریف داشتی ؟ الان سال 1393 خورشیدی و 2014 میلادیه !!!!
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
موافقم
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
تو اگه عرضه داری بجنب و خودتو از زنها بالاتر بگیر تا جاتو نتونن بگیرن
رضا
| Australia |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
احسنت! وقتی به دوست پسرش گفته فردا می کشمش حتی اگه گفته ی متهم رو قبول کنیم که پدر خودش رو گفته و منظورش جدی نبوده میشه نتیجه گرفت که احتمالا این خانم و دوست پسرش مشکل مالی داشتن. دوست پسره بیکار نبوده احیانا؟ روی این دوست پسره تحقیق کنن راستشو میگه ها!
یسنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
چه ربطی به کار کردن زن داره؟....... هر اتفاقی می افته تقصیر به گردن خانمها میافته .......اقایون هم اصلا نقش ندارن؟........
یکی مردتر از تو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
نسل گذشته! تو خودت چی شدی که نگران تربیت نسل آینده ای؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
جناب شما چقدر توانمندی و مهارت داری و چقدر به خودت مطمئنی که راه حل پیشبرد امورت رو خاموش کردن ما خانمهایی می دونی که برای به دست اوردن هر چیزی باید چندبرابر نیاز واقعی زحمت بکشیم و انواع مسایل حاشیه ای از جمله رفتارهای گاها سخیف بعضی اقایون و قوانین و ایین نامه های سخت کشور رو هم تحمل کنیم! یه کم بیشتر به خودتون زحمت بدید شما هم میتونید ادم موفقی باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
سال 3000 میلادی هم باشه زن باید نسل اینده را تربیت کنه
نان در اوردن وظیفه مرد هست
نتیجه کار کردن خانمها را در اروپا و امریکا میتوان نظاره کرد.
علويي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
2
45
با تمامي حق و احترامي که براي فرزند مرحوم قائلم درسته که اسلام حق قصاص رو محفوظ گذاشته و جز حقوق خانواده مقتول هست!اما گذشت و بخشش هم داراي جايگاه بالاييست.بطوريکه خداوند مي فرمايد قصاص خوب است اما گذشت از قصاص بهتر است.اينجاست که خداوند به بندگانش آموزش بخشش و از خود گذشتگي ميده.ايشون مطمئن باشه که اگر براي رضاي خداوند گذشت کنه خداوند اجرش رو بي پاسخ نخواهد گذاشت.
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
66
37
نمیدونم چرا جدیدا بخشش مد شده! بابا کسی که قاتله و امنیت جامعه را به هم میزنه رو چه حسابی باید بخشیدش؟الان وضعیت جامعه اینه وای به روزی که دیگه بخشش قاتل و اسیدپاش هم رواج پیدا کنه دیگه سنگ روی سنگ بند نمیشه
پاسخ ها
زهرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
امنیت جامعه رو دخترای 18 ساله به هم می زنن یا لات و لوت ها و مردای متجاوز؟!
حاج مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
8
75
صحبتی چند با آقای سربندی: خداوند پدرت رو رحمت کنه، با اطمینان از اینکه پدر شما کاملا بیگناه بوده و رد تمام صحبت های ریحانه در خصوص قصد تجاوز از طرف پدر شما، بخشش ( هرچند دیر هنگام ) دعای خیر زیادی رو برای شما در پی داره. امیدوارم با بخشش زودهنگام خود به جامعه ای که اتهاماتی رو به پدرتون زدند بفهمونید که آبروی شما با اینجور اتهامات از بین نمیره.
در مورد اصل قضیه هم الله عالم. اگه به اون دنیا اعتقاد داری بزار واسه همون وقت. حداقلش اینه که یه عمر برای توجیه عدم رضایتتون وجدانتون اذیت نمیشه و نگاه تردید آمیز مردم رو در قبال قصاص این دختر نمیبینید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
آفرین ، احسنت.
عاطفه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
ببخشید دیگه - هر چیزی یه زمانی داره - هرچی دیرتر بشه دعای خیرتون !!!!!! هم کمتر میشه.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
از کجا انقد مطمئنید که پدرشون بی گناه بوده؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
هیچ کس از هیچ چیزی مطمئن نیست. پاراگراف آخرشو انگار نخوندی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
5
31
جناب سربندی بیش از هر چیز بدنبال تطهیر موارد مشکوک حضور پدرشان در جریان فوق است ولی با قطعیت میگویم انجام این قصاص نه تنها باعث تطهیر و رفع کدورت از فامیل سربندی نمی شود ، بالعکس باعث انگشت نما شدن و بیش از پیش گسترش افکار ضد و نقیض در این مورد می شود ، هرچه این مسئله باسکوت حل میشد برای خانواده مرحوم سربندی بهتر بود.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
کاملن موافقم. احسنت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
2
23
کارمند سابق وزارت اطلاعات?!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
2
21
معلوم نشد از داروخانه چی خریده بوده؟
فروغ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
1
15
سیستم قضایی ایران کمیته حقیقت یاب ندارد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
10
22
شیطان به حضرت نوح گفت هرجا مردنامحرم وزن نامحرمی درزیریک سقف باشندشک نکن که من نفرسوم ایشان هستم
محامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
4
21
آقای عزیز این خانواده محترم اعتقادی به قطعیت قاتل بودن ریحانه ندارند و دنبال حقیقت هستند چون با شناختی که از پدرشان دارند داستان تجاوز را قبول ندارند و دنبال انگیزه واقعی قاتل هستند و حتی حاضر به بخشش ریحانه "قاتل" هستند چه برسد به ریحانه "بیگناه" و به نظر میرسد کاملا در اینکار محق باشند
عبدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
0
12
باز هم طبق اقرار صریح ریحانه کسی به اسم «ش» واردآپارتمان می‌شود و پدرم در پی دویدن به دنبال آن فرد در راه پله‌ها از شدت خون‌ریزی به زمین می‌افتد و فوت می‌کند... کارمند سابق وزارت دنبالش دویده... بنظر میرسه دختره طعمه بوده برا اینکه فراری به هدفش برسه...
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
5
43
وقتی پدرت اطلاعاتی بوده و نفر دوم هم هیچ ردی ازش بجا نمونده و حرفه ای بوده و شما تا این حد اطمینان داره نفر دوم وجود داره ! خب عزیز من قاتل یکی از همکاران پدر گرام بوده مثل روز روشنه ، ریحانه هم احتمالا برای حفظ جان خانوادش اعتراف نمیکنه ، پس چرا یک بیگناه باید 7 سال از عمرش را بیندازید زندان و اخرش هم بره پایه چوبه دار ، شما دیگه چطور ادم هایی هستید ؟
قضاوت
|
Germany
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
6
14
با سلام با عنایت به مسائل مطروحه در اظهارات انجام یافته مطمئنا قتل با برنامه ریزی قبلی بوده است و خانم ریحانه با علم و قصد قبلی قتل را انجام داده و باید مجازات شود و اگر شخص دومی در کار بوده آقای (ش)، قاضی پرونده باید با علم کافی و نافی و باهمکاری پلیس قضائی و کارشناسی دقیق ایشان را پیدا کند. ( مطمئنم مثل آب خوردن پیدا مکنن چون پلیس و اطلاعات ایران فراتر ازاین حرف هاست.)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
21
11
من اگه حتی مطمئن بودم که بابام قصد تجاوز داشته ولی قاتلش چیزهای مهمی رو میدونه و کتمان میکنه و از کردش پشیمون نیس رضایت نمیدادم
فرشید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
15
21
من سه بار صحبت های فرزند مقتول رو خوندم..فکر می کنم ریحانه بی شک بی گناهه و پای هیچ شخص سومی هم در کار نیست..امیدوارم مورد بخشایش قرار بگیره که خالق انسان ها بخشنده و مهربان است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
1
39
به نام خداوند "بخشاینده " مهربان
ناشناس
|
United States of America
|
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
0
14
اینکه یک دختر 18 یا 19 ساله به راحتی بتواند از یک قمه ی 50 سانتی استفاده کند و یک آدم را بکشد باورش سخت است مگر اینکه آن دختر یک قاتل یا شرور حرفه ای بوده باشد که تجربه ی قمه کشی داشته باشد و می دانیم که ریحانه چنین نبوده است . دو حالت احتمال بیشتر دارد یکی اینکه واقعا ریحانه از خودش دفاع کرده است زیرا هنگامی فردی به قصد تجاوز به کسی حمله می کند نفرت و دفاع از خود می تواند انرژی هر کاری را به انسان بدهد . دیگری اینکه همکاران مقتول در یک نقشه ی حساب شده این ماجرا را طراحی کرده اند و ریحانه نیز برای امنیت خانواده اش به گردن گرفته است . اگر این پرونده آنقدر که خانواده ی مقتول ادعا می کند روشن است چرا رسیدگی به آن چند سال طول کشیده است ؟ مگر به قول شما اقرار صریح نداشته که قاتل است پس باید چند سال پیش قصاص می شد و پرونده بسته می شد ولی حتما مواردی در پرونده وجود دارد که این قدر زمان برده است .
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
0
20
بنا بر گفته ی خانواده ی مقتول ریحانه نمی خواهد قاتل اصلی را معرفی کند و همین نشان می دهد قاتل یا قاتلان اصلی بسیار با نفوذ و پر قدرت هستند و معرفی آنها می تواند تهدیدی برای خانواده ی ریحانه باشد بنابراین خودش به گردن گرفته است . پس می ماند همان تئوری شغل پدر و همکاران سابقش و در نتیجه ریحانه بی گناه است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
0
4
سوالی برایم مطرح شده است لطفاً اساتید مطلع نظر دهند.
آیا از نظر شرع، حق قصاص تنها با رای دادگاه مبنی بر قاتل بودن متهم ایجاد می شود یا خانواده مقتول خود نیز باید اطمینان یابد متهم قاتل است تا بتواند خواستار اجرای قصاص شود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
1
3
این پرونده خیلی ابهام داره! مخصوصا چاقوی 50 سانتی همراه داشتن. به نظرم یعنی اگر مساله تجاوز هم بوده از قبل صورت گرفته و این ملاقات دوم و صرفا برای انتقام بوده. اما باز هم هیچی معلوم نیست. اگه مشخص شده کس دیگری بوده چرا اعتراف نمی کنه ارزش جونشو که نداره.عجیبه والله
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
3
9
لذتی که در بخشش هست در اعدام نیست
جناب آقای سربندی ببخش خواهش میکنیم ببخش
مردم ایران هنرمندان و...از شما تقاضای بخشش دارند
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
2
17
من یک سوال از حقوقدان ها دارم ؟یک خانم برای دفاع از خودش در برابر تجاوز باید چکار کند؟ حق دارد از سلاح استفاده کند؟ یا باید نگاه کند؟؟؟؟//
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
11
4
زده یه نفر را کشته طبق قانون اسلامی باید قصاص شود اگر قاتل کسی دیگه هست بگوید خودش را خلاص کند وگرنه خودش باعث مرگ خودش هست نه کس دیگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
0
14
ما هیچکدوم اونجا نبودیم که الان داریم قضاوت می کنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
1
13
خيلي دل مي خواد كه آدم كسي رو كه شك داره كه قاتل پدرش بده به دست چوبه ي اعدام . بابا شايد اون يارو دختره رو تهديد كرده به كشتن خانواده اش كه اينجوري داره كتمان مي كنه . به خدا اين راهش نيست . كشتن كار سختيه حتي كشتن يه مورچه .
برادر کوچکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
1
17
دوست و برادر عزیز جناب سربندی : در تمام دنیا تنها محکمه ای که هیچکس قادر به دروغ گفتن و فریب در آن نیست ، محکمه وجدان است ، بهرحال شما و خانواده محترمتان بیش از همه قضات و مردم پدر محترمتان را می شناختید و از پاکی و صداقت ایشان و یا خدای ناکرده زبانم لال از انحرافات و خلاف اخلاق احتمالی ایشان خبر داشته و دارید ، چیزهایی که ما می خوانیم و می شنویم در مقابل چیزهایی که شما میدانید چون حبابی روی آب است . موارد مشکوک پرونده از هر دو طرف بیش از همه برای شما آشکار است و میتوانید براساس آن و بدون بغض و کینه در محکمه وجدانتان ریحانه را مجازات یا عفو کنید ولی مطمئن باشید این تصمیم هر آنچه باشد مسیر زندگی دنیوی و اخروی شما و خانواده محترمتان را مورد تاثیر قرار خواهد داد.
اسرار ازل را نه تو دانی و نه من،
وین حرف معما نه تو خوانی و نه من؛
هست از پس پرده گفتگوی من و تو،
چون پرده برافتد، نه تو مانی و نه من.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
1
9
خداییش چاقو زدن به یک مرد بزرگ از یک دختر ۲۰ ساله بر نمی آید. اگر حتی در دست داشته باشد سخت است فکر کنیم زورش را داشته است. قاضی باید همدست را بیابد شاید با امان دادن کامل و حفاظت از ریحانه و نزدیکانش
کامران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
1
3
درود
ای بابا شما چرا همه یکطرفه به قاضی میرین و از روی احساسات حرف میزنین. ما اصلا کار به بیگناهی یا گناه کار بودن مقتول یا قاتل کاری نداریم . اینجا همه چی روشنه که قاتل حالا به هر دلیلی خودش اعتراف کرده که دست به این کار زده.بلاخره این باید توسط گارگاهان خبره بررسی بشه که چرا دست به این قتل زده. به فرض اینکه شخص سومی هم در کار نباشه چون خودش میگه من کشتم شما چرا حالا اصرار دارین که بگه شخص دیگری بوده. حالا اگه نگه که شخض دیگری این کارو کرده که کمکش نمیکنه . اتفاقا اگه بگه بیشتر کمکش میکنه.مساله اینه که باید اشکار بشه که1: چرا این دختر اونجا بود؟ 2: چرا چاقو حمل میکرده؟ 3: چرا اگه کاری نکرده واقعا اصرار بر این داره که کرده. مگه دیوانه که خودشو الکی الکی بفرسته بالای چوبه دار.از طرفی باید به خانواده مقتول هم حق داد. اونطرف هم باید اشکار بشه که این فرد چه سابقه ای از خودش داره . خیلی واضحه که میشه به اسانی مشکل حل بشه . این همه بزرگش نکنین. این قتل هم مثل بقیه قتل هاست. از قدیم گفتن هرکی هندوانه میخوره پای لرزش هم باید بشینه.
بدرود
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
2
3
در عفو لذتی است که در انتقام نیست .فقط منطق شما را که باید حقیقت مشخص بشود و اینکه تاکید می کنید کارشناسان امر هم به این خانم اتمام حجت کرده اند برای من پسندیده و متین است . امید است از این میسر عقلانی به نتیجه مطلوب و منطقی که منجر به کشف حقیقت و همچنین عفو متهم و یا مجرم یا مجرمانی که اصلاحشان مشخص شده و از جرم خود برائت جسته اند بشود.
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
1
16
پسرش ميگه دو روز قبل ريحانه رفته چاقو خريده تا اونو سر نماز بكشه!!خوب شايد قبلا يه چيزي بين اينا بوده! كه مجبورشده بكشتش.وگرنه ريحانه توي خونه پدره چه كارميكرده كه درخونه بازبوده و پدره هم سر نمازبوده راحت؟؟!!!!
كارگاه حسن
|
Australia
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
2
8
انگيزه ريحانه از قتل پدر شما چه بوده؟ او از كجا يقين داشته كه در زمان حضورش، مرحوم نماز خواهد خواند؟ اگر نفر سومي بوده چه ضرورتي كه چاقو نيم متري در دست ريحانه باشد؟آيا در اين هفت سال نفر سوم فرضي ارتباطي مخفيان با ريحانه داشته؟ كسي كه بخواهد تجاوز بكند در ورودي راقفل مي كند. آيا درب قفل بوده؟ نحوه آشنايي دكتر باريحانه چجوري بوده آيا ريحانه به او مراجعه كرده يا دكتر به او زنگ زده تا مشخص شود كدام سوء نيت داشته اند؟آ يا امكان دارد ريحانه به اشتباه تصور سوء نيت دكتر راكرده؟ آيا بازنده ماندن آن راز اين قتل برملا مي شود يا اينكه او را تابالاي دار ببرند شايد اعتراف كند اگر حقيقت ديگري است؟ بازجوييها از دوست پسر اين دختر اگردارد چه نتيجه اي داشته؟ آيا اين نفر سوم كه قصد كشتن دكتر را داشته هيچ راه ديگري براي اين كار نداشته؟ آيا بايد دختري كم سن سال را اجير كند كه خيلي سريع هم گير بيفته؟ آيا اين نفر سوم نقشه زيركانه كشيده تا هم دكتر را بكشد هم آبرويش را ببرد؟ آيا نفر سوم با تهديد و تتميع مي تواند مطمئن باشددهان ريحانه را ببندد؟ يا اينكه وكلا به او گفته اند به هر حال اگر اعتراف كني كه نفر سومي بوده وضعت بدتر مي شه و قاتل اصلي به هر حال خودتي كه چاقو را زدي؟ و هزاران سوال ديگر
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
2
9
خداوندا تو عالمی بر همه عالم که همه عالم ازوست !!!!اما لذتی که در عفو است در انتقام نیست !!! و نیک بدانید که خون بناحق ریخته شده در همین دنیا تاوانش داده میشود و خونریز بناحق گرفتار !!!! ببخشید که بخشش از بزرگان است !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
3
13
اقای سربندی امیدوارم خداوند بهتون صبر بده و کمکتون کنه که قضاوت درستی داشته باشید. خواهش میکنم ریحانه رو مشمول عفو خودتون قرار بدید.
سید هاشم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
3
12
خانواده محترم سربندی شما اگر بخاطر خداوند منان اورا ببخشید و واگذار کنید بخدا مطمعنن برای ان مرحوم هم بهتر است با ارزوی توفیق برای شما عزیزان سید هاشم
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
0
16
این پرونده شباهت زیادی به قتل مرحومه همسر ناصر محمد خانی دارد
ریحانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
3
14
ریحانه راببخشید لذت بخشش بیشتراز انتقام است.
نظرات بینندگان