arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۹ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳

اشپیگل: روحانیون پشت رئیس جمهور ایران هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اشپیگل نوشت: وزنه قدرت حسن روحانی رئیس جمهور تنها مربوط به صندلی ریاست جمهوری او نیست، بلکه "او سیاستمداری کارکشته با شبکه‌ای قوی" در ساختار قدرت است و از پشتیبانی روحانیون نیز بی‌نصیب نیست.

به گزارش «تیک» Tik.ir، "اشپیگل" آزادی ارتباطات اینترنتی در ایران را بخشی از جنگ میان جناح میانه‌رو و محافظه‌کاران در ایران دانسته است و نوشته است: منازعه در ایران که از مذاکرات هسته‌ای تا "واتس‌آپ" را در بر می‌گیرد و تندروها در همه این عرصه‌ها روحانی را متهم به کوتاه آمدن می‌کنند.

این نشریه آلمانی پیش‌بینی کرده است که در دور بعدی مذاکرات که هفته آینده آغاز خواهد شد، فشار تندروها نیز شدت بیشتری خواهد گرفت.

"اشپیگل" در تحلیل خود می‌نویسد که وزنه قدرت روحانی تنها مربوط به صندلی ریاست جمهوری او نیست، بلکه "او سیاستمداری کارکشته با شبکه‌ای قوی" در ساختار قدرت است و از پشتیبانی روحانیون نیز بی‌نصیب نیست.

به باور نویسنده "اشپیگل"، اگر روحانی بتواند ایران را به توافقی پایدار در مناقشه اتمی برساند، تحریم‌ها برداشته خواهد شد و در این صورت او به یکی از وعده‌های انتخاباتی خود عمل کرده است.

نویسنده ادامه می‌دهد: «روحانی در مسائل اجتماعی هم وعده‌هایی داده است، اما این عرصه نیز صحنه یک نبرد تن به تن دائمی میان دو جناح است که در آن روحانی به پیروزی‌هایی هر چند کوچک دست یافته است.»
نظرات بینندگان