arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۱۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳

تیتر نخست روزنامه شرق در یک نگاه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
این روزنامه «تذکر» به وزیر کشور درباره خودسرها را به عنوان تیتر نخست انتخاب کرد و نوشت: 40 نماینده در تذکر به وزیر کشور از او خواسته اند تا با خاطیان و تعلل کنندگان ممانعت از حضور سیدحسن خمینی در همایش برگزاری تبیین اندیشه های حضرت امام(ره) در دانشگاه بروجرد و لغو این همایش برخورد کند. نمایندگان معترض در نامه خود تاکید کرده اند: «با اعمال فشار گروه های افراطی و بعضا خودسر از حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در این مراسم ممانعت شد و فرماندار و رییس شورای تامین بروجرد که خود باید تامین کننده امنیت اینگونه محافل و مجالس باشند، از وظیفه اصلی خویش تخطی و آسان ترین راه یعنی لغو مراسم را برمی گزینند که استاندار لرستان نیز نسبت به حل مشکل، پیگیری لازم را انجام نمی دهد.»

روزنامه شرق عقب نشینی نمی کنیم روشنگری می کنیم را انعکاس داد و نوشت: حسن روحانی رییس جمهوری در آیین رونمایی از سه دستاورد تازه هسته ای در حوزه سلامت گفت که «ما به حول و قوه الهی به دنبال فناوری صلح آمیز هسته ای و هرچه که این ملت بزرگ حق قانونی آن است، هستیم و خواهیم بود.»

حسن روحانی خاطرنشان کرد: «تلاش امروز ما این است که این فعالیت ها متوازن شود و در کنار هم قرار گیرد. ما در عرصه فناوری نمی خواهیم یک قدم عقب نشینی کنیم؛ ما می خواهیم در زمینه حقوقی هم گام های جدید برداریم.»

رییس جمهوری تاکید کرد: «ما در زمینه فناوری و آنچه دستاورد دانشمندان عزیز ماست، عقب نشینی نخواهیم کرد اما در زمینه سیاسی گام هایی به پیش برمی داریم.»

«هامون» پر آب شد؛ زندگی لبخند زد تیتر دیگر این روزنامه است. تالاب هامون بزرگ ترین دریاچه آب شیرین در سراسر فلات ایران در جلگه وسیع سیستان واقع است و منابع آب مورد نیاز آن از رودخانه هیرمند و چند رودخانه کوچک دیگر تامین می شود. از اواسط دهه70 خورشیدی بخت از این پهنه بزرگ آبی برگشت و هر سال میزان آبی که سهمیه طبیعی اش بود کمتر و کمتر شد تا در نهایت تالاب هامون برای همیشه خشک شود. با این حال پس از آغاز به کار دولت حسن روحانی و گماشتن معصومه ابتکار به عنوان رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور مجموعه دولت احیای تالاب هامون را یکی از اهم برنامه های خود عنوان کردند. ابتکار در یکی از اولین سفرهای استانی محیط زیستی خود در تاریخ پنجم دی به سیستان وبلوچستان و شهر زابل رفت تا وضعیت این دریاچه را از نزدیک نظاره گر شود.

او در آنجا به اهالی سیستان وعده داد برای حل مشکل هامون از همه پتانسیل های دولت استفاده خواهد کرد. مجموعه این اقدامات تاکنون موفقیت آمیز بوده و روند احیای تالاب هامون در هر سه قسمت را با چشم اندازی مثبت مواجه کرده است.

روزنامه شرق عنوان طرفدار ابتکار در سیاست خارجی و مذاکره بوده و هستم را برجسته کرد و نوشت: حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری صبح یکشنبه با حضور در ستاد فرماندهی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مدت دو ساعت از نمایشگاه دستاوردهای این نیرو بازدید کردند. مقام معظم رهبری «استعداد، توانایی و عزم» را مهم ترین عامل اقتدار دانستند و گفتند: «در طول سال های گذشته، در هر بخشی که بر آن متمرکز شدیم و عزم صاحبان عزم را متوجه آن کردیم، به نتیجه رسیدیم.» حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: «من همواره طرفدار ابتکار در سیاست خارجی و مذاکره بوده و هستم و توصیه همیشگی من به مسوولان این بوده که در سیاست خارجی و مبادلات بین المللی هرچه تلاش و ابتکار وجود دارد به کار بندند اما نباید نیازمندی های کشور و برخی مسایل همچون تحریم ها، به مذاکره گره زده شود.»
برچسب ها: شرق ، خودسر ، روشنگری ، دستاورد
نظرات بینندگان