arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۱۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳

آیت الله دهشت یکی از استادان شاخص حوزه های علمیه مشهد درگذشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 آیت الله ˈغلامرضا دهشتˈ یکی از علما و استاد شاخص خارج فقه و اصول حوزه های علمیه مشهد عصر شنبه دار فانی را وداع گفت.

فرزند این مرحوم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آیت الله دهشت که از چندی قبل به علت بیماری قلبی در بستر بیماری به سر می برد، عصر امروز در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد به دیار باقی شتافت.

حجت الاسلام ˈمرتضی دهشت ˈگفت: مراسم تشییع و خاکسپاری این عالم ربانی متعاقبا اعلام می شود.

آیت الله دهشت در سال 1316 هجری شمسی در مشهد به دنیا آمد و در محضر آیات عظام ˈمسلم حائریˈ، ˈمدرس یزدیˈ و ˈهاشم قزوینیˈ به تحصیل علوم دینی پرداخت و درس خارج فقه را نیز در مشهد در محضر مرحوم آیت الله ˈسید محمدهادی میلانیˈ و در نجف نزد مرحوم آیت الله ˈسید ابوالقاسم خوییˈ گذراند.

آن مرحوم قبل از انقلاب اسلامی هم درس و هم مباحثه با رهبر معظم انقلاب بود و در کنار ایشان به مبارزه با طاغوت و خدمت به نهضت اسلامی پرداخت و پس از پیروزی انقلاب نیز در تعلیم و تبلیغ در مسیر نهضت امام خمینی (ره) تلاش فراوان کرد.

اهتمام و نقش اساسی در امور خیریه و عام المنفعه و ایجاد 20 موسسه خیریه از جمله جامعه درمانگاه ها و انجمن حمایت از معلولین از دیگر اقدامات شاخص آیت الله دهشت بود.

وی در اعزام مبلغین به مراکز استان و شهرستان ها برای پاسخگویی به نیازهای دینی و شرعی از همان سال های بعد از انقلاب فعالیت شاخص داشت.

آیت الله دهشت سرپرستی مدارس شهید مطهری در شهر مشهد را نیز عهده دار بود و علاوه بر تدریس و تالیف، در کنگره های بین المللی حضور موثر داشت.

مراسم نکوداشت آیت الله دهشت نیز هجدهم اردیبشت ماه جاری در مشهد برگزار شد./
نظرات بینندگان