arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۲۱۴۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۹ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳

تابش: واقعی شدن نرخ ارز راه گریز از فساد در کشور/ ضرورت تفکیک کارآفرینان از رانت خواران در اعلام اسامی دانه درشتها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه اعلام اسامی دانه درشتها و تفکیک رانت خواران از کارآفرینان نیازمند کار کارشناسی است، گفت: کارآفرینان باید از رانت خواران تفکیک شوند و به کارآفرینان مهلت داده شود و با رانت خواران برخورد شود.

به گزارش خانه ملت، ّمحمدرضا تابش درباره تاثیر اعلام اسامی دانه درشتها بر اقتصاد کشوربا تاکید بر اینکه اعلام اسامی هم می تواند مفید و هم می تواند مخرب باشد، گفت: اعلام اسامی از آن جهت مفید خواهد بود که کسانی که با رانت از تسهیلات بانکی استفاده کرده واز آن تسهیلات در راه خود استفاده نکردند و حق دیگران را تضییع کرده اند تحت فشار قرار خواهند گرفت و نسبت به تسویه زودتر تسهیلات اقدام خواهند نمود.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی افزود: درعین حال اعلام اسم کارآفرینی که با استفاده از تسهیلات زمینه اشتغال زایی تعداد زیادی بیکار را فراهم کرده است زمینه دلسردی صاحبان کار و سرمایه را که دلبسته به نظام و انقلاب است را فراهم می کند.

وی با بیان اینکه اعلام اسامی دانه درشتها و تفکیک رانت خواران از کارآفرینان نیازمند کار کارشناسی است، افزود: اگر تسهیلات در مسیر تولید و اشتغال هزینه شده باشد بانک می تواند با استمهال آن به کارآفرین کمک کند و گره آنها را بازکند تا بتوانند مطالبات بانک را پرداخت کنند.

این عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس درباره احتمال کاهش نرخ ارز به 2 هزار و 650 تومان و سیاستهایی که باید در این راستا اعمال شود، با تاکید بر اینکه از واقعی شدن نرخ ارز استقبال می کنیم، افزود: واقعی شدن نرخ ارز به مردم فشار وارد می کند اما کشور را از رانت و فسادی که به واسطه تعدد قیمت ارز ایجاد می شود نجات می دهد.

گفتنی است ۱۵ نفر از نمایندگان در نامه ای به رییس جمهور از وی خواستند اسامی بدهکاران بانکی دانه درشت را اعلام کنند، نمایندگان در این نامه خطاب به رییس جمهور نوشتند:‌از آنجا که این اقدام باعث می‌شود تعارفات و رودرواسی ها کم‌اثر و گامی عملی برای وصول مطالبات باشد انتظار دارد دستور فرمایید لااقل فهرست بدهکاران بالای 50 میلیارد تومان که بدهی معوق دارند را برای اطلاع عموم منتشر کنند.

در عین حال برخی از نمایندگان معتقدند که اعلام اسامی دانه درشتها فضای سرمایه گذاری را ناامن می کند.

نظرات بینندگان