arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۲۵۹۹
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۹ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳

رادان:طرح امنیت اخلاقی تا رفع دغدغه مردم ادامه دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سردار «احمدرضا رادان» روز چهارشنبه در حاشیه نخستین نشست فصلی روسا و مدیران پلیس راهور نیروی انتظامی افزود: در اجرای این طرح، تحت هیچ شرایطی کوتاه نمی آییم و اجرای آن را ادامه خواهیم داد.

وی گفت: برخی تصور می کنند که خبرهایی در راه است و آن مطالب را در سایت های دروغین درج می کنند، اما خواهند دید که مردم به دین و اسلام معتقد هستند و پلیس همچنان پایه کار است و اجازه نمی دهد تا رفتارهای غیرقانونی از بعضی از افراد سر بزند.

رادان ادامه داد: زمانیکه طرح اجرا می شود رو به جلو حرکت کرده و چنانچه اجرای آن کمرنگ شود یا متوقف یا عقب نشینی صورت گیرد، بار دیگر برای به کنترل درآوردن و به حد مطلوب رساندن، طرح را تجدید خواهیم کرد.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی با اشاره به نزدیک شدن به ایام تابستان و نیز ارتحال امام خمینی(ره) گفت: به تمام ماموران راهنمایی و رانندگی ابلاغ شده که بمنظور حفظ زائران در جاده ها و مسیرها، هیچ فردی به خود اجازه ندهد تا از خودروهای عمومی غیر استاندارد استفاده کند.

رادان تاکید کرد: سال گذشته این موضوع پیگیری شد و امسال نیز این مساله پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طرح تابستانه نیز پلیس موظف به اجرای خواسته های مردم است، گفت: انجام درخواست به حق مردم، وظیفه پلیس است هرچند که 94 درصد رانندگان قوانین را رعایت می کنند و این افراد نیز خواستار برخورد با متخلفان هستند.

رادان با اشاره به کاهش تلفات رانندگی در سال 92 گفت: امسال نیز باید شاهد این کاهش باشیم، بر این اساس دست همکاری به سوی مردم دراز کرده و امیدواریم مردم این کمک را اجابت کنند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی افزود: هر یک از مسوولان امر باید پاسخگوی اقدامات خود باشند. مسوولان راه باید پاسخگوی مسایل مرتبط با راه، نیروی انتظامی باید پاسخگوی اقدامات خود و همچنین خودروسازان باید پاسخگوی عملکرد خودروی تولیدی خود باشند.

رادان در مورد برخورد قوه قضاییه با مدیرعامل اسکانیا گفت: امنیت و آرامش مردم همواره مورد نظر است و به خودروسازان توصیه می کنیم تا برای جان مردم اهمیت بیشتری قائل باشند.

وی همچنین با تشکر از عملکرد دستگاه قضا در برخورد با مدیرعامل اسکانیا افزود: این نوع برخورد، علامتی برای سایر خودروسازان است و آنها باید بدانند که اگر استانداردها رعایت شود، شماره گذاری خودروسازها از سوی راهور اجرا خواهد شد.

رادان ادامه داد: موضوع معاینه فنی و بیمه باید در خودروها مورد توجه قرار گیرد، اگر این دو مورد در خودروهای به ظاهر ایمن هم رعایت نشود، این خودروها تبدیل به خودروهای ناایمن خواهند شد.

وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا موضوع معاینه فنی خودروها و به روز شدن سیستم های معاینه فنی را مورد توجه قرار دهند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان