arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۲۹۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۰ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳

دولت دلواپس و نگران واپسگرایی و تحجر است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور با بیان این‌که دولت از نقد منصفانه و دلسوزانه استقبال می‌کند، برخی انتقادات به دولت یازدهم را غرض ورزی دانست و گفت: دولت دلواپس و نگران واپسگرایی و تحجر است.

به گزارش ایسنا، روح الله جمعه‌ای در آیین تجلیل از روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان سمنان،تصریح کرد: زمانی در فضای سیاسی و اقتصادی کشور نابسامانی وجود داشت و در آن دوره دیدیم که در تریبون رسمی مجلس چه اتفاقاتی افتاد و از این رو مردم هواخواه تغییر در 24 خردادماه با اکثریتی 75درصدی ضمن خلق حماسه سیاسی مدنظر مقام معظم رهبری به مشی و گفتمان اعتدال رای دادند.

وی ادامه داد: دولت امروز نگران است. دولت نگران واپسگرایی و افراط است و از این رو نباید اجازه دهیم که به آن شرایط نابه سامان برگردیم.

وی با اشاره به حمایت های رهبری معظم انقلاب از دولت تدبیر و امید،تصریح کرد: رهبری بر دولت و عملکرد آن و خصوصا در سیاست های خارجی نظارت دارد، اما برخی ها مواردی را مطرح می کنند که با فرمایشات و تاکیدات معظم له همخوانی ندارد و بعضا از رهبری معظم انقلاب پیشی می گیرند.آنها برخلاف فرمایشات صریح و منویات مقام معظم رهبری عمل می کنند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: برای تحقق فرمایشات رهبری و عملی کردن سیاست های ابلاغی معظم له در خصوص اقتصاد مقاومتی و مرتفع کردن مشکلات کشور نیازمند آرامش هستیم اما برخی ها با تندروی های خود نمی خواهند این آرامش حاکم شود.

رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور، عملکرد دولت تدبیر و امید را چشمگیر ارزیابی کرد و افزود: دولت تدبیر و امید توانسته است در مدت کوتاهی بعد از استقرار دولت و آغاز به کار مدیران جدید، بسیاری از آنچه را تندروها می گفتند نمی توان و نمی شود ، عملی کند آنهم در شرایطی که در آن سوی مرزها نیز مخالفان نظام و دشمنان انقلاب مدام برعلیه ایران اسلامی تبلیغ می کنند.

جمعه ای اضافه کرد: دولت دکتر روحانی در این مدت کوتاه توانست تورم بالای 45 درصد را به زیر 35درصد برساند آنهم در شرایطی که خزانه ها خالی است در صورتی که در گذشته دیدیم با وجود درآمدهای بالا و خزانه پر، تورم در کشور چگونه بالا رفت.

رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور با بیان این‌که نقد باید عالمانه و منصفانه باشد، خاطرنشان کرد: نقد باید به دنبال هدایت گری و رفع نواقص باشد و دولت همیشه و در همه حال از اینگونه نقدها استقبال می کند، اما انتقادات برخی ها خارج از چارچوب و مغرضانه است.

وی با اشاره به برخی غرض ورزی ها با دولت تدبیر و امید اظهار کرد: اینکه برخی ها سی دی می سازند و برخی تکه های زندگی دکتر روحانی را که هیچ ارتباطی با هم ندارند کنار هم می گذارند، نقد غیرواقعی و مغرضانه است که هیچ انطباقی با واقعیت ندارد و از طرفی با اخلاقیات جامعه و عرف و شریعت ما نیز هیچگونه انطباقی ندارد.

جمعه ای با بیان این‌که روابط عمومی ها رسالت سنگینی در این شرایط دارند، اظهار کرد: تبین این واقعیات و انعکاس و تحلیل این شرایط به عهده روابط عمومی ها و رسانه ها است.

رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور با بیان این‌که روابط عمومی ها نباید کار خود را به امور تشریفاتی و بریده جرائد و بنر و... محدود کنند، گفت: بخش مهمی از کار نهاد موثر و تاثیرگذار روابط عمومی ها سیاست گذاری، تحلیل برنامه ریزی و پژوهش و کارکارشناسی در راستای تبیین فعالیت های دولت است.

وی با بیان این‌که شرح فعالیت های روابط عمومی ها در برخی نهادها هنوز مربوط به دوره ای است که در کشور تنها 2 شبکه تلویزیونی ،چند شبکه رادیویی و چندین روزنامه و رسانه محدود داشتیم، افزود: نگاه و نگرش به روابط عمومی باید تغییر کند چرا که دیگر نمی توان با یک کار مختصر و بایک پارچه نوشت، لایه های مختلف اجتماعی را اقناع کرد.

جمعه ای با تاکید بر لزوم تلاش روابط عمومی ها برای تبیین سیاست ها و برنامه های دولت، تصریح کرد: بحث همانطور که دکتر روحانی مطرح کردند سیاست دولت در بحث افزایش قیمت ها ، حرکت با شیب ملایم است و روابط عمومی ها موظفند که این مهم را تبیین کنند.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور با مقایسه افزایش قیمت ها در دولت دهم و یازدهم یادآور شد: در فاز اول طرح هدفمندسازی یارانه ها با وجود پر بودن خزانه دولت، بنزین 75درصد افزایش یافت در صورتی که در فاز دوم و در دوره دولت یازدهم 42درصد افزایش یافت.همچنین بنزین سهمیه ای در سال 89و در دولت احمدی نژاد 400 درصد و در فاز دوم و در دولت روحانی 75 درصد افزایش یافت.

وی اضافه کرد: بهای آب در فاز نخست 106 درصد و در مرحله دوم 26 درصد، برق در دولت گذشته و در فاز اول هدفمندسازی 250 درصد و در مرحله دوم و در دولت مستقر 25 درصد افزایش داشته است و این در حالی است که در سال 89 و در دولت دکتراحمدی نژاد دلار 950 تومان بوده و خزانه کشور پر بوده اما در دولت دکتر روحانی خزانه خالی بوده است.

جمعه ای با بیان این‌که 160درصد درآمد حاصل از هدفمندسازی صرف پرداخت یارانه نقدی شده است افزود: این درحالی بود که قرار بود تنها 50 درصد درآمد حاصل از یارانه ها صرف پرداخت یارانه ها شود اما متاسفانه نه تنها 100درصد درآمد حاصل از این طرح که 60درصد بیش از آن نیز صرف پرداخت یارانه نقدی شد یعنی پولی که قرار بود صرف ساخت نیروگاه و کارخانه های تولیدی و سرمایه گذاری در بخش تولید شود در این بخش هزینه شد و همین به افزایش بیکاری و کاهش تولیدات داخلی و... دامن زد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان