arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۰۵۰
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۸ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳

بازار داغ دیپلماسی پارلمانی در خرداد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سه گروه پارلمانی از مجلس شورای اسلامی در خردادماه جاری برای توسعه روابط پارلمانی با کشورهای مختلف به کشورهای کلمبیا، آلمان، بلغارستان و اکوادور سفر می کنند.

به گزارش خانه ملت، حمید رضا فولادگر رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و کلمبیا در این باره گفت: هیات دوستی پارلمانی ایران هفته آینده به کشورهای کلمبیا و اکوادور سفر می کند.

وی با بیان این که مجلس و گروه های دوستی پارلمانی به عنوان نماینده مردم با ملت ها رابطه برقرار می کنند و چون جزء حاکمیت هستند می توانند روابط بین دولت ها را تحکیم کنند، افزود: چندی پیش گروه دوستی پارلمانی اکوادور سفری به ایران داشت و اکنون نوبت گروه دوستی پارلمانی ایران است که به این کشور سفر کند.

فولادگر در تشریح سفر گروه دوستی پارلمانی ایران به این دو کشور گفت: نشست هایی با اعضای گروه دوستی پارلمانی و مسوولان دولت و مجلس و بازدید از صنایع از جمله برنامه های این سفرهاست.

همچنین هیات پارلمانی ایران متشکل از نمایندگان ادیان مختلف به سرپرستی غلامرضا مصباحی مقدم برای شرکت در کنفرانس ادیان، مذاهب و ارزش ها به آلمان سفر می کند.

این هیات پارلمانی متشکل از غلامرضا مصباحی مقدم، یوناتن بت کلیا، کارن خانلری و سیامک مره صدق هستند که اواسط خرداد ماه به آلمان سفر می کنند.

علی محمد احمدی عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و بلغارستان نیز از سفر این هیات به بلغارستان در اواخر خردادماه خبر داد و گفت: هدف از این سفر سه روزه افزایش تعاملات اقتصادی و سیاسی میان دو کشور ایران و بلغارستان است.

به گفته وی، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است که در این سفر با برخی از مقامات بلغارستان به ویژه رییس مجلس و برخی نمایندگان پارلمان این کشور دیدارهایی انجام شود.
نظرات بینندگان