arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۴۱۴
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۸ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۳

شورای شهر تبریز: شهرداری در واژگونی مرگبار بلوک بتنی مقصر است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تعدادی از اعضای شورای شهر تبریز، شهرداری را عامل بروز حادثه روزجمعه مرگ دختر جوان در پی افتادن دیوار بتنی دانستند.
 
به گزارش ایسنا، شهرام دبیری یک عضو شورای شهر تبریز در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تبریز در این خصوص گفت: شورای شهر پیش از این نسبت به جمع‌آوری و استفاده نکردن از این دیوارهای بتنی برای پلمب‌کردن، به شهرداری تذکر داده بود.
 
وی افزود: شهردار قبلی و فعلی، طی نامه‌ای خواستار جمع‌آوری این دیوارهای بتنی شده‌اند که متأسفانه این کار صورت نگرفته و هم‌اکنون باید این حادثه تلخ جبران شود و دل این خانواده را بدست آوریم.
 
بهروز خاماچی عضو شورای شهر تبریز در خصوص این حادثه گفت: از نزدیک شاهد قضیه بودم و پیش از این چندین بار این مکان پلمب شده بود و سری آخر دیوار بتنی را به حالت مایل چیده بودند و حتی پشت بتن، آرایشگاه به فعالیت‌اش ادامه می‌داد.
 
وی افزود: این روش پلمب کردن به 1000 سال قبل بر می‌گردد، آینده این نوع کارها روشن نیست و باید از این پس چنین دیوارهای بتنی در پلمب‌کردن‌ها اسفاده نشود.
 
ایران آهور،عضو شورای شهر تبریز در این رابطه اظهارکرد: این دیوارهای بتنی امنیت جانی را از بین می‌برد و همچنین به سیمای شهر لطمه می‌زند، نتیجه توجه‌نکردن به کار کارشناسی چنین اتفاقات ناگوار است.
 
رسول درسخوان، عضو شورای شهر تبریز در این خصوص اظهارکرد: بر اساس آیات قرآن وقتی یک نفر می‌میرد، انگار کل انسان‌ها مرده است، این آیه نشان دهنده ارزش انسان است.
 
وی افزود: نمی‌توان از این اتفاق چشم‌پوشی کرد، باید تاسیسات جامع ایمنی در پروژه‌ها و امورات شهرداری تدوین شود.
 
مرتضی آبدار قائم مقام شهرداری تبریز در خصوص این حادثه گفت: پیش از این شهردار تبریز طی ابلاغیه‌ای خواستار جمع‌آوری این دیوارهای بتنی شده بود و هم‌اکنون نیز این کار با جدیت انجام خواهد گرفت.
 
وی افزود: نزدیک به 80 میلیارد تومان پول شهرداری دست مردم است و شهرداری از روی ناچار اقدام به پلمب می‌کند.
 
علی شیاری، عضو دیگر شورای شهر تبریز، در خصوص این اتفاق خطاب به قائم مقام شهرداری تبریز گفت: حتی اگر مجموع طلب شهرداری از مردم 600 میلیارد تومان باشد، باز هم جایز نیست جان مردم را به خطر بی‌اندازیم، 600 میلیارد فدای یک تار موی مردم تبریز، به حرف ما که گوش نمی‌کنید حداقل به حرف مراجع قانونی گوش دهید و این بتن‌ها را جمع‌آوری کنید.
 
وی افزود: مادر این دختر به دلیل این اتفاق ناگوار در بیمارستان است و پدر دختر نیز حال وخیمی دارد، شهرداری با این کارش یک خانواده را متلاشی کرد.
نظرات بینندگان