arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۵۷۴
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۴ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۳

توصیه نوه امام به نمایندگان مجلس: به محرومان توجه کنید

یادگار امام(ره) خاطرنشان کرد: عقلانیت بدون نیت صالح و بدون عزم راسخ برای ایستادگی به پیروزی نمی‌رسد و همچنین عزم برای ایستادگی بدون عقلانیت هم راه به جایی نخواهد برد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


نوه امام خمینی (ره)، به رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی توصیه کرد تا توجه به محرومان را سرلوحه کار خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در جمع رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی که برای تجدید میثاق با بنیانگذار جمهوری اسلامی در حرم امام خمینی(ره) حضور یافته بودند، اظهار کرد: توجه به محرومان از وصایای امام(ره) است و وظیفه نمایندگان در این زمینه دوچندان است؛ بنابراین در این زمینه همت کنید، چراکه اگر همتتان با نیت خیر توأم باشد به نتیجه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه "ایستادگی و عقلانیت توأمان، از وصایای امام(ره) بوده است"، تاکید کرد: اگر ما هرکدام از این دو مؤلفه را فرو بگذاریم، به پیروزی نمی‌رسیم.

سیدحسن خمینی ادامه داد: عقلانیت دنیاطلب کسانی بودند که وقتی امام (ره) مبارزه کرد، با حکومت ستم‌شاهی بستند.

یادگار امام(ره) خاطرنشان کرد: عقلانیت بدون نیت صالح و بدون عزم راسخ برای ایستادگی به پیروزی نمی‌رسد و همچنین عزم برای ایستادگی بدون عقلانیت هم راه به جایی نخواهد برد.

وی ادامه داد: یک مطالعه کوتاه در زندگی پیامبر، انسان را با شخصیتی مواجه می‌کند که ذره ذره رفتارهای او لرزه به وجود انسان می‌اندازد. ما امروز خیلی راحت یاد رسول‌الله می‌کنیم و نام ایشان را می‌آوریم در حالی که اگر زندگی پیامبر را مشاهده کنید می‌بینید که وجود مبارک ایشان خیلی اذیت شده است.

سیدحسن خمینی اضافه کرد: اینکه ما به عشق سیدالشهدا(ع) سینه می‌زنیم و هیچ‌کس جرأت نمی‌کند در مقابل ما تذکار مبارک آنها را بدون سلام‌الله بیاورد، مربوط به امروز است وگرنه در عاشورا سرِ سیدالشهدا را بریدند و سوت و کف زدند و وارد مقتل شدند.

وی با اشاره به جمله‌ای از امام راحل مبنی بر اینکه پیروزی ثمره ایستادگی است، تاکید کرد: همه ما و حداقل ما که در جمهوری اسلامی منافعی داریم و قصدمان این است که این منافع را در راه خدا استفاده کنیم، اگر امام (ره) نبود، هیچ‌کدام در این جایگاه نبودیم و در بهترین شرایط در گوشه زندان‌ها بودیم.

نوه امام خمینی(ره) با اشاره به تبعید 15 ساله امام(ره) تصریح کرد: امام(ره) در آن دوران فحش خورد، ناسزا شنید، یاران و فرزندش را کشتند اما ایشان خم به ابرو نیاورد.

سیدحسن خمینی در ادامه تصریح کرد: قید دومی که در رفتار همه بزرگان ما وجود دارد، عقلانیت است و دست امام برای ما ایستادگی و عقلانیت توأمان بوده که هرکدام را فرو بگذاریم به پیروزی نخواهیم رسید.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان