arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۱ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۳

وزیر بهداشت: رضایتمندی80 درصدی مردم از طرح تحول نظام سلامت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر تقدم پیشگیری و بهداشت بر درمان گفت: برای تحول واقعی امید به حوزه بهداشت بیشتر از سایر حوزه هاست و80 درصد از مردم ازاجرای طرح تحول نظام سلامت رضایت دارند.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دکتر «سیدحسن هاشمی» در نشست معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کشور، افزود: بیشتر برنامه های مربوط به حوزه سلامت معطوف به پیشگیری و بهداشت است و پس از آن درمان، آموزش و پژوهش پزشکی اولویت دارند.

وی ادامه داد: مشکل کنونی مردم درمان بوده زیرا گاهی هزینه های این حوزه خانمان سوز است ولی همه مسوولان از رییس جمهوری تا بقیه معتقدند پیشگیری و بهداشت بر هر کاری در نظام سلامت اولویت دارد.

دکتر هاشمی افزود: خوشبختانه با همکاری استانداران، روسای دانشگاه ها، اعضای هیات علمی ها، هیات رییسه های دانشگاه ها شاهد کسب رضایتمندی 80 درصدی مردم از طرح تحول نظام سلامت هستیم.

وی گفت: اما کار اصلی ما در نظام سلامت بر بهداشت متمرکز است زیرا بهداشت بر هر کاری مقدم است و در این راستا باید کاری کنیم که تمام پرسنل حوزه بهداشت به پست های خود برگردند و بودجه بخش بهداشت صرفا در همین بخش هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه امید دولت به حوزه بهداشت بیشتر از حوزه های دیگر نظام سلامت است، گفت: ساختار بهداشت کشور با سابقه، منسجم و متعصب است، هرچند نباید از تلاش معاونان درمان دانشگاه ها که با تلاش شبانه روزی طرح تحولی درمان را اجرا می کنند غافل شد.

وی تصریح کرد: بسته های خدمتی حوزه بهداشت که در آینده به طور مفصل اعلام می شود از نظر هزینه مقرون به صرفه خواهد بود و امیدواریم تمام این بسته ها در دولت یازدهم اجرایی شده و مردم از نتایج خوب آن بهره مند شوند.
نظرات بینندگان