arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۳
رییس خانه احزاب:

به دنبال احیای خانه احزاب هستیم/ اسنادی که دولت احمدی نژاد تصاحب کرد پس دهند

این فعال سیاسی با تاکید بر این‌که "یکی از مشکلات ما با دولت قبل این بود که حرف‌هایشان منطبق بر قانون نبود"، اظهار کرد: برخی فکر می‌کردند خانه احزاب زیرمجموعه وزارت کشور است و با آن برخورد اداری می‌کردند، این در حالی است که خانه احزاب یک نهاد مدنی مستقل است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس خانه احزاب گفت: آقایانی که به دنبال جمع آوری امضا بودند سرنوشت خانه احزاب در دولت قبل را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش انتخاب، حسین کاشفی  درباره اقدام برخی از فعالان سیاسی مبنی بر جمع‌آوری امضا و برگزاری مجدد مجمع عمومی خانه احزاب گفت: آقایانی که به دنبال جمع‌آوری امضا هستند، به جای این موضوع بیشتر به دنبال مسائل حقوقی خانه احزاب باشند و به مجمع کنونی (مجمع پنجم) احترام بگذارند.

وی با تاکید بر این‌که با دامن زدن به اختلافات و تضعیف مجمع عمومی فعلی، کار به پیش نمی‌رود گفت: آقایان به دنبال پاسخ دادن به این سوال باشند که شورای مرکزی پنجم در دولت قبل به چه سرنوشتی دچار شد و چقدر لازم است که اقدامات خلاف قانون دولت قبل واکاوی شود.

کاشفی اظهار کرد :ما هم به دنبال احیای خانه احزاب هستیم، اما در حال حاضر خواسته‌ی ما این است اسناد و پرونده‌هایی را که در دولت قبل بصورت غیراخلاقی و غیرقانونی تصاحب شد، در اختیار ما قرار دهد و بعد از آن بتوانیم از محل فعالیت‌هایمان استفاده و مجمع عمومی ششم را برگزار کنیم.

این فعال سیاسی با تاکید بر این‌که "یکی از مشکلات ما با دولت قبل این بود که حرف‌هایشان منطبق بر قانون نبود"، اظهار کرد: برخی فکر می‌کردند خانه احزاب زیرمجموعه وزارت کشور است و با آن برخورد اداری می‌کردند، این در حالی است که خانه احزاب یک نهاد مدنی مستقل است.

کاشفی اضافه کرد: ما در دولت قبل می‌توانستیم به دادگاه شکایت کنیم، اما این کار را نکردیم. آنها حق مصادره نهاد مدنی را نداشتند و اصلاً خود این موضوع بیانگر توسعه نیافتگی و مورد توجه نبودن جایگاه نهادهای مدنی و احزاب در کشور بود. حال، انتظار ما از دولت جدید این است که طبق قانون، تحزب جایگاه خود را پیدا کند. در همین راستا منتظریم وزارت کشور اسناد و مدارک تصاحب شده را در اختیار خانه احزاب قرار دهد تا بتوانیم مجمع عمومی‌مان را برگزار کنیم.

کاشفی با بیان این‌که "خانه احزاب متعلق به همه احزاب از جمله اصلاح‌طلب و اصولگراست"، اظهار کرد: متأسفانه برخی می‌گویند که خانه احزاب جایگاه اصلاح‌طلبان شده است، در حالی که اینطور نیست و کسی نمی‌تواند یک مورد نشان دهد و بگوید که برخلاف نظرات مجمع عمومی و اعضای شورای مرکزی تصمیمی گرفته شده است و اصلاً باید گفت که خانه احزاب جای فعالیت سیاسی نیست بلکه یک نهاد مدنی و صنفی برای پیگیری مطالبات احزاب است.

درپنجمین مجمع عمومی این تشکل که درتاریخ 16 /7 /88 تشکیل شد با توجه به کناره‌گیری موسوی تبریزی از قبول مسوولیت در خانه احزاب، حسین کاشفی به عنوان رییس شورای مرکزی انتخاب شد.

اما مردادماه سال 89 بود که سیدصولت مرتضوی، معاون وزیر کشور وقت اعلام کرد: فعالیت خانه احزاب غیر قانونی است .

پس از آن این خانه تعطیل و آرزومند این شد که کسی بیاید دستی به سر و رویش بکشد ،خانه ای که روزی برای تعامل بیشتر احزاب و گروه‌های سیاسی فعالیت داشت.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان