arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۷۱۸
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۳ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۳

با پیام رهبری و حضور یادگار امام؛ کنگره بین‌المللی پدر امام خمینی(ره)‌ فردا در خمین برگزار می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 کنگره بین‌المللی بزرگداشت پدر امام خمینی(ره) با پیام مقام معظم رهبری و حضور جمعی از مسئولان عالی‌رتبه، هفتم و هشتم خرداد ‌در خمین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری آنا، کنگره بین المللی بزرگداشت آیت الله سید مصطفی خمینی پدر امام (ره)  با عنوان «چشمه آفتاب» 7 و 8 خرداد ماه سال جاری در محل بیت قدیمی امام خمینی (ره) در شهرستان خمین برگزار می شود. در این کنگره حجت الاسلام سید حسن خمینی یادگار امام راحل، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، دو تن از سران قوا و دکتر حمید میرزاده  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی حضور خواهند داشت.

 دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین  مسئولیت کمیته علمی این کنگره را بر عهده دارد.چاپ 12 عنوان کتاب با محوریت زندگی، خاطرات و اسناد مرتبط با ایشان  حاصل کار علمی این کنگره است.

از تعداد 12 کتاب، هفت مجموعه کتاب با عناوین خاندان امام خمینی(ره) به روایت اسناد، خاندان امام(ره) با محوریت معرفی افراد مرتبط با حضرت امام(ره)، خمین در گذر تاریخ، سرآغاز بیداری با محوریت جریان‌شناسی دوران حیات پدر حضرت امام(ره)، خمین و فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی آیت‌الله پسندیده (برادر امام خمینی)، هفت اقلیم با محوریت معرفی اماکن منحصر و منصوب به حضرت امام(ره) در جهان و کتاب مجموعه مقالات همزمان با روز برگزاری کنگره رونمایی می‌شود.

کنگره چشمه آفتاب با اهداف معرفی شخصیت علمی، سیاسی و اجتماعی پدر امام(ره) و جمع‌آوری اسناد و مدارک علمی و تاریخی مرتبط با دوران حیات ایشان و کودکی امام خمینی(ره) و ... در خمین برگزار می‌شود.

این کنگره در قالب محورهای مختلف از جمله زندگانی امام خمینی(ره) و خانواده پدریشان، حضور علمی پدر امام خمینی(ره) و آثاری که از ایشان به یادگار مانده است، برگزار می‌شود و تاکنون اقدامات ثمربخشی در راستای برگزاری این کنگره از سوی اعضا کمیته‌های چندگانه آن انجام شده است.

در مجموع 500 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شد که از بین آن 300 مقاله دانشجویی و دانش‌آموزی بود.

150 مقاله توسط استادان حوزه و دانشگاه سراسر کشور ارسال شده و 50 مقاله نیز در بخش بین‌المللی این کنگره دریافت شده که بیشتر مربوط به کشورهای هندوستان، دانمارک و کشورهای آفریقایی است.

از این میان  35 مقاله مورد پذیرش هیئت داوران قرار گرفته که در مجموع 15 مقاله که به‌طور مستقیم به معرفی خاندان امام خمینی(ره) اشاره دارند، انتخاب و در کتاب مجموعه مقالات کنگره به چاپ رسیده‌اند.

خمین و خمینی‌ها در یک نگاه، جایگاه اجتماعی ـ مذهبی پدر حضرت امام(ره)، خانواده امام خمینی(ره) در کشمیر، اصالت احسنت، جایگاه سیدنورالدین در احیای نام پدر و حمایت از مبارزات برادر، بررسی وضعیت فرهنگی دوره حیات پدر امام(ره)، معرفی سه بانوی تأثیرگذار در کودکی امام(ره)، امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی و کشمیر، خاستگاه و تاثیرات و ... از جمله عناوین مجموعه مقالات به چاپ رسیده این کنگره هستند.

در حاشیه  این کنگره 50 کتاب از آثار حضرت امام(ره) با آرم کنگره چشمه آفتاب تجدید چاپ می‌شوند و تجلیل از خانواده شهدای خمین و برخی از بزرگان خمین از جمله برنامه‌های پیش بینی شده است که اجرایی می‌شود.

کنگره بین‌المللی بزرگداشت پدر امام خمینی(ره) آیت‌الله سید‌مصطفی موسوی خمینی هفتم و هشتم خرداد ‌در خمین برگزار می‌شود که مراسم افتتاحیه و اختتامیه آن با حضور سید‌حسن خمینی نوه حضرت امام(ره) و علی لاریحانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و برخی دیگر از میهمانان خارجی و داخلی در مصلا و برخی دیگر از برنامه‌های جانبی کنگره از قبیل میزگردهای تخصصی، نمایشگاه آثار، ارائه مقالات و ... در بیت تاریخی حضرت امام(ره) برگزار می‌شود.

 علاوه بر حضور برخی از سران کشور، حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی نیز به‌عنوان نماینده مقام معظم رهبری و حامل پیام ایشان به کنگره چشمه آفتاب در این مراسم حضور  خواهد داشت.
نظرات بینندگان