arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۳ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۳

واکنش ایران به ادعای وال استریت ژورنال: مقاله درباره برنامه هسته ای ایران بی پایه و تحریف حقایق است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک با انتشار بیانیه ای ادعاهای مندرج در سرمقاله روزنامه وال استریت ژورنال در شماره مورخ ششم خرداد ماه جاری در مورد برنامه هسته ای ایران را بی پایه و اساس خواند و آن را جعل واقعیات و تحریف حقائق دانست.

به گزارش ایرنا از بخش مطبوعاتی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، در این بیانیه آمده است: جای تاسف است که روزنامه وال استریت ژورنال ادعاهای دروغ و تکراری یک گروهک تروریستی که ماهیت ضد انسانی آن برای همگان بویژه افکار عمومی آمریکا آشکار بوده و جعلی بودن ادعاهای قبلی این گروهک پس از مدتی روشن شده را منتشر کرده است.

این بیانیه می افزاید: گروه های تندرو و رادیکال که شاهد از دست رفتن سرمایه گذاری سنگین و طولانی خود روی امنیتی کردن برنامه هسته ای صلح آمیز ایران هستند و شاهد انزوای روز افزون رویکرد ایران هراسی در نتیجه پیشرفت مذاکرات هسته ای می باشند با عصبانیت اقدام به دروغ پردازی و تبلیغات سیاه علیه برنامه کاملا صلح امیز هسته ای ایران کرده اند.

در پایان این بیانیه امده است: همانگونه که در گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح گردیده، همکاری های بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس در سطح خوبی ادامه دارد و ایران به تعهدات و مسئولیت های خود در چارچوب ان پی تی پایبند می باشد و متقابلا انتظار دارد سایر طرف ها نیز به دور از تاثیر از جنجال سازی گروههای تندرو و رادیکال به توافقات و تعهدات خود در باره حقوق هسته ای ایران پایبند باقی بمانند.

روزنامه وال استریت ژورنال که متعلق به روبرت مورداک سرمایه دار نومحافظه کار و مالک تلویزیون فاکس نیوز است روز گذشته (سه شنبه) در گزارشی به نقل از منافقین و برخی از تندروهای ضد ایرانی، پس از گذشت مدتها از پیشرفت مذاکرات هسته ای مدعی شد که برنامه هسته ای کشورمان دارای ابعاد نظامی است.

گروه لابی ایپک مدتی قبل به اعضای خود توصیه کرد به جای مخالفت علنی و فوری با گفت و گوهای هسته ای ایران و1+5، راهبرد خود را بر همراه شدن با گفت و گوها و تخریب فضا و شرایط گفت و گو در زمان مناسب استوار سازند.
نظرات بینندگان