arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۳

ظریف: مداخله خارجی باید در کشورهای منطقه متوقف شود/همه ما تحت تاثیر یک جریان خطرناک قرار گرفته ایم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«محمدجواد ظریف» در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی ایرنا درباره شرایط امروز سوریه و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دراین کشور گفت: روند سیاسی جاری در این کشور در نهایت به نفع مردم سوریه خواهد بود. مردم سوریه باید بتوانند نقطه نظرات خود را مطرح کنند، اما ما هم باید سعی کنیم تا جایی که ممکن است واقع گرایی را وارد حوزه تفکر و عمل سیاسی در منطقه کنیم.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان تصریح کرد: به عنوان مثال وضعیتی که در نیجریه در حال رخ دادن است یا اتفاقات سوریه و عراق، نقطه اشتراک تمامی آنها افراط گرایی است که باید تمام جهان بیدار شوند و جلوی این خطر را بگیرند.

**مداخله خارجی در منطقه باید متوقف شود

وی با تاکید برعدم مداخله خارجی در تحولات منطقه خاطرنشان کرد: مداخله خارجی باید در کشورهای منطقه متوقف شود و مردم اجازه داشته باشند، سرنوشت خودشان را تعیین کنند و من مطمئنم مردم سوریه با اتحاد و همگرایی مصمم به تعیین سرنوشت خود هستند.

ظریف اضافه کرد:حتی مردم این کشور در خارج از خاک سوریه به سمت صندوق های رای رفتند و مردم داخل این کشور نیز فرصتی برای مشارکت خواهند داشت.

وی تصریح کرد: روند سیاسی در سوریه شامل ورود تمام نیروهایی است که علاقه به سرنوشت این کشور دارند و من مطمئنم که روند جاری در نهایت به نفع مردم این کشور رقم خواهد خورد.

وزیر خارجه کشورمان که از روز دوشنبه به منظور ادامه مذاکرات ایران و 1+5 در وین 4، عازم استانبول شده بود پس از گفت وگو با کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و پاره ای از گفت وگوهای جداگانه با محوریت مباحث فنی و کارشناسی عصر سه شنبه (6 خرداد)استانبول را به مقصد الجزایر برای شرکت در نشست وزیران خارجه جنبش غیرمتعهدها ترک کرد.

وی در حاشیه برگزاری هفدهمین اجلاس میان دوره ای وزیران خارجه جنبش غیرمتعهدها در شهر الجزیره پایتخت الجزایر با وزرای خارجه اسپانیا، لبنان، مصر، ونزوئلا ، اتیوپی و همچنین اخضر ابراهیمی نماینده دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفت و گو کرد.

رییس دستگاه دیپلماسی امروز نیز دیدارها و ملاقات هایی را با همتایان و مقامات سیاسی کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها انجام خواهد داد.

این اجلاس امروز (هشتم خرداد) الجزیره به پایان می رسد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان