arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۷ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۳

نظر ظریف پیرامون سفر امیر کویت به ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمد جواد ظریف روز پنج شنبه و در حاشیه هفدهمین اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد که در قصر الامم الجزیره برگزار می شود در دیدار با شیخ صباح الخالد الصباح وزیر خارجه کویت با اشاره به سفر آینده امیر این کشور به ایران ،این سفر را سبب تقویت روابط دو کشور ارزیابی کرد.

در دیدار ظریف و خالد الصباح در مورد موضوعات مورد علاقه رایزنی شد.

قرار است شیخ صباح الاحمد الصباح، امیر کویت روز یکشنبه آینده به ایران سفر کند. این اولین دیدار امیر کویت از ایران است که دو روز ادامه خواهد یافت و در آن وزرای امور خارجه، نفت، دارایی، و تجارت و صنعت، امیر کویت را همراهی می کنند.

دیدار با مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران و گفت و گو پیرامون مسائل دو جانبه و منطقه ای از جمله محورهای سفر امیر کویت به تهران عنوان شده است.

وزیر خارجه کشورمان که از روز دوشنبه به منظور ادامه مذاکرات ایران و 1+5 در وین 4، عازم استانبول شده بود پس از گفت وگو با کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و پاره ای از گفت وگوهای جداگانه با محوریت مباحث فنی و کارشناسی عصر سه شنبه (6 خرداد) استانبول را به مقصد الجزایر برای شرکت در نشست وزیران خارجه جنبش غیرمتعهدها ترک کرد.

وی در حاشیه برگزاری هفدهمین اجلاس میان دوره ای وزیران خارجه جنبش غیرمتعهدها در شهر الجزیره پایتخت الجزایر با وزرای خارجه اسپانیا، لبنان، مصر، ونزوئلا ، اتیوپی و همچنین اخضر ابراهیمی نماینده دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفت و گو کرد.

رییس دستگاه دیپلماسی امروز نیز دیدارها و ملاقات هایی را با همتایان و مقامات سیاسی کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها خواهد داشت. این اجلاس امروز (هشتم خرداد) الجزیره به پایان می رسد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان