arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۱ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۳

سیل در فریمان خراسان جان 3 نفر را گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی از جان باختن سه زن در شهرستان فریمان بر اثر جریان سیل خبر داد.

ˈحجتعلی شایانفرˈ روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این حادثه بعد از ظهر دیروز در حاشیه رودخانه ˈاره کمرˈ در بخش ˈقلندرآبادˈ شهرستان فریمان واقع در مرکز استان خراسان رضوی اتفاق افتاد.

وی همچنین گفت: با توجه به این که بارشها در فصل بهار شدید و ناگهانی است و به یک باره موجب ایجاد سیلاب شدید می شود شهروندان باید به محض مشاهده بارش باران یا رگبار در مناطق بالادست خود، دامها و ماشین آلاتشان را از حاشیه رودخانه ها دور و به مناطق مرتفع منتقل کنند.

او افزود: طبق برآوردهای اولیه بارشهای بهاری و سیل روز پنجشنبه در درگز نیز باعث تلف شدن حداقل 110 راس گوسفند و آسیب دیدگی 30 تا 50 درصدی محصولات زراعی و باغی این شهرستان واقع در شمال خراسان رضوی شد.

وی گفت: پنج واحد مسکونی نیز در درگز دچار آبگرفتگی شد که بیشتر آنها در بخش نوخندان بود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی افزود: بارش شدید باران دیروز در روستای ˈیدکˈ بخش مرکزی شهرستان قوچان نیز موجب سیلاب، آبگرفتگی معابر و باغها شد.

شایانفر ادامه داد: حاشیه جاده کوهستانی روستای ˈیدکˈ نیز بر اثر این بارندگی ریزش کرد که با بسیج امکانات امدادی و عملیاتی این جاده در همان روز بازگشایی شد.

وی گفت: آماده باش و اطلاع رسانی به موقع از طریق بخشداریها موجب شد که حرکت سیلابهای شهرستان قوچان به سمت منطقه درونگر شهرستان درگز خسارت خاصی بر جای نگذارد.

او افزود: دیروز در منطقه ˈاینچهˈ بخش باجگیران نیز بارش شدید باران و جاری شدن سیل موجب قطع راه سه روستا شد.

وی گفت: این حادثه ساعت 17 دیروز اتفاق افتاد که با بسیج امکانات راههای سه روستا تا ساعت 20 بازگشایی شد.
نظرات بینندگان