arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۴۱۵
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۲ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۳

گود 42 متری پاسداران متعلق به کیست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
این گود در خیابان پاسداران حدفاصل نارنجستان 4 و 5 به عمق 42 متر حفر شده است. کاربری قبلی این بنا مجموعه آموزشی بوده و بر اساس تصاویر ماهواره ای در دیماه 91 تخریب شد.

به گزارش معماری نیوز، در سالهای اخیر مساله و اتفاقات ناشی از گودبرداری در تهران به یک موضوع خبرساز در رسانه ها تبدیل شده است. علی رغم پیگیری شهروندان در خصوص خطرات احتمالی این گودبرداریها، تا زمانی که گودی فرو نریخته و یا جنبه سیاسی پیدا نکرده، معمولا مسئولی به دنبال رسیدگی به این گونه موضوعات نیست.

متاسفانه در برخی موارد هم رسیدگی به این پرونده ها جنبه جناحی به خود گرفته و گروه های مخالف در تسویه حساب های سیاسی از آن بهره می برند.

عموما این گودها با اطلاع و آگاهی کامل شهرداری و در مواردی با تغییر کاربری [شما بخوانید دور زدن قانون] توسط کمیسیون ماده 5 و با همکاری مهندسان مشاور درگیر طرح تفصیلی، سازمان نظام مهندسی، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران و شورایعالی شهرسازی و معماری صورت گرفته است.

نتیجه این تخلفات وجود بیش از 100 گود خطر ساز در شهر تهران است. گودهایی که عمدتا متعلق به برخی نهاد ها و بنیادهای تعاون نظامی، موسسات اعتباری وابسته به همان نهادها و همچنین افراد با نفوذ در مراکز قدرت و استفاده از رانتهای اطلاعاتی است.

معماری نیوز در گزارش امروز خود به بررسی یکی از گودهای بی شناسنامه شهر تهران می پردازد.

این گود در خیابان پاسداران حدفاصل نارنجستان 4 و 5 به عمق 42 متر حفر شده است. کاربری قبلی این بنا مجموعه آموزشی بوده و بر اساس تصاویر ماهواره ای در دیماه 91 تخریب شد.


تصویر مربوط به 10 خرداد 1391 می باشد که هنوز بنای این زمین تخریب نشده است.


تصویر مربوط به 10 دیماه 1391 می باشد که بنا بطور کامل تخریب شده است.


وضعیت فعلی پروژه که در حال گودبرداری است.

این گود در حالی تا عمق 42 متری حفر شده است که تا کنون هیچ تابلو و شناسنامه ای در محل پروژه نصب نگردیده و بر اساس پیگیریهای خبرنگار ما قرار است در این زمین یک مجتمع طبقاتی با کاربری تجاری-اداری احداث شود.

اطلاعات تکمیلی گود 42 متری پاسداران در روزهای آینده توسط معماری نیوز منتشر می شود. اما نکته مهم، عدم پیگیری شهرداری برای نصب تابلو و شناسنامه ملک و درج اطلاعات لازم این پروژه می باشد که توسط یک نهاد نظامی در حال ساخت است.










نظرات بینندگان