arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۷۲۲
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۸ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۳

پذیرش ایران هسته ای ؛‌ واقعیت استراتژیک اسرائیل

اسرائیل ناچار است با پذیرش "ایران هسته ای "راهکاری برای مقابله با آن بیابد ، به گونه ای که منجر به خسارت بیشتر به تل آویو نشود .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


به گزارش آروتز شوا ؛ روزنامه صهیونیستی آروتزشوا در مقاله ای به قلم "ژنرال جان تی چیین" کارشناس سیاسی و محقق مرکز سیاست های استراتژیک در آمریکا نوشت : برنامه نظامی اسرائیل در حالی بدون پیشرفت باقی مانده است که جمهوری اسلامی بطورمستمر فناوری های نظامی و دفاعی خود را توسعه داده واین روند همچنان ادامه دارد .

موشک های سطح به سطح و برنامه موشکی ضدبالستیکی ایران یکی از اصلی ترین تهدیداتی محسوب می شود که می تواند مرزهای سرزمین های اشغالی و تمامی مناطق صهیونیست نشین را تهدید نماید .

در ادامه این مقاله آمده است : سامانه دفاعی "گنبد آهنین" که اصلی ترین و بزرگترین سپر دفاعی از سرزمین های اشغالی به شمار می آید برای مقابله با موشکهای "کوتاه برد" طراحی شده است . به عنوان مثال این سامانه تنها قادر است موشکهایی که از سمت غزه یا لبنان و در مسافت های نزدیک به سوی تل آویو شلیک می شوند را خنثی کند .

این در حالی است که چنانچه موشکی از مسافت دورتر _ مثلا از مرزهای ایران _ به سمت تل آویو شلیک شود گنبد آهنین قابلیت دفع آنها را نداشته و این دست موشکها به مرکز سرزمین های اشغالی اصابت خواهد کرد .

نویسنده در انتها خاطرنشان کرد : مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای 5+1 در حال برگزاری است در حالی که نتانیاهو ودیگر مقامات اسرائیلی ترجیح میدهند این گفتگوها هر چه زودتر متوقف شود . برای اجرای  چنین هدفی لابی های صهیونیست با قدرت در حال کار و رایزنی با مقامات غربی ای هستند که نفوذ و تاثیرگذاری بیشتری در مذاکرات هسته ای دارند .

گفتنی است این تلاش ها در حالی است که تاکنون نتیجه ای از آن بدست نیامده و گفتگوها بر سر برنامه هسته ای ایران و به  منظور تحقق توافق جامع و نهایی  تا پیش از موعد 20 جولای همچنان ادامه دارد .
نظرات بینندگان