arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۵۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۰۸ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۳

بعداز اعلام پیروزی « بشار اسد»، آسمان بیروت نورباران شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 بعداز اعلام پیروزی « بشار اسد» به عنوان رییس جمهوری سوریه با کسب بیش از 88 درصد آرا ، آسمان بیروت پایتخت لبنان و دیگر شهرهای این کشور نورباران شد.
 

به گزارش ایرنا، در مناطق مختلف بیروت، با پرتاب گلوله های نورانی و انفجار آنها در آسمان همراه با شلیک مستمر گلوله که درهر مناسبتی در لبنان رسم شده است،، نور و صدا در پایتخت لبنان حاکم شده است.

براساس گزارش های دریافتی در برخی مناطق لبنان بویژه مناطقی که سوری ها و یا لبنانی های طرفدار نظام سوریه اقامت دارند بویژه ضاحیه جنوبی بیروت ، مردم با توزیع شیرینی این پیروزی را به یکدیگر تبریک می گویند.

خبرگزاری ملی لبنان هم گزارش داد که در شهرها و روستاهای سوریه در مرزهای لبنان بویژه در موازات مناطق شمالی و شهر عکار لبنان مردم برای ابراز شادمانی خود از نتیجه انتخابات اقدام به شلیک گلوله و نورافشانی کرده اند.

براساس این گزارش مردم لبنان بویژه درمنطقه وادی خالد به نظاره شادی مردم سوریه نشسته اند.

خبرگزاری لبنان اعلام کرد که ارتش لبنان در شهر طرابلس وارد منطقه علوی نشین « جبل محسن» شده تا با کسانی که بدنبال پیروزی بشار اسد مبادرت به شلیک هوایی و گلوله های نورانی کرده اند، برخورد کند.

مردم این منطقه که از طرفداران نظام سوریه هستند با اعلام پیروزی بشار اسد به خیابان ها در مناطق جبل محسن ، القبه و البداوی آمده و جشن گرفته اند و آسمان این منطقه نیز نورافشانی شده است.

یک کارشناس به خبرنگار ایرنا گفت که این شادی مردم لنبان و سوریه برای پیروزی بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه شاید بهترین پاسخ به « جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا باشد که ساعتی قبل در بیروت گفته بود انتخابات سوریه یک صفر بزرگ است و قبل و بعد این انتخابات در وضعیت سوریه تغییری داده نمی شود، باشد.

بشار اسد با کسب بیش از 88 درصد آرای شرکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری سوریه که سه شنبه گذشته در داخل این کشور و چهارشنبه هفته قل آن در خارج سوریه برگزار شده بود، به پیروزی رسید و برای بار سوم بر کرسی ریاست جمهوری سوریه نشست.
نظرات بینندگان