arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۵۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۱ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۳

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: انتشار بیانیه ها و بولتن های بی نام و نشان خلاف قانون است/ آخرین وضعیت شمشیرباز ربوده شده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر قانونگرایی در کشور گفت: انتشار بیانیه ها و بولتن های بی نام و نشان حتی اگر به حق باشد، خلاف قانون است.

سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به هشدار وزیر اطلاعات به بولتن سازان و نیز پخش شبنامه علیه دولت در روزهای گذشته اظهار داشت: اگر احزاب، گروه ها و جریانات سیاسی دیدگاه و مواضعی دارند، به طور رسمی در قالب اطلاعیه و بیانیه منتشر می کنند که این موارد در چارچوب قانون احزاب قابل پیگیری است.

وی افزود: اگر گروه های بی نام و نشان و بدون صاحب و پرچم اقدام به انتشار شبنامه، بیانیه و بولتن کنند، این روند خلاف قانون است حتی اگر در آن حرف حقی زده شده باشد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، دعوت به قانون گرایی و پایبندی به آن را سنت رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: بر این اساس انتشار و توزیع هرگونه شبنامه و اطلاعیه های بی نام و نشان خلاف است و باید پیگیری شود.

نقوی حسینی، انتشار اینگونه شبنامه ها را منحصر به دوره دولت یازدهم ندانست و تاکید کرد که در دوره های گذشته نیز برخی جریان ها اقدام به انتشار شبنامه هایی علیه دولت ها می کردند که باید با این روند مقابله شود.

وی گفت: گروه ها و جریان های شناسنامه دار می توانند مواضع خود را در چارچوب قانون در قالب بیانیه منتشر کنند که چنین مواردی مصداق شبنامه نیست.

خبر جدیدی از وضعیت حامد صداقتی به کمیسیون امنیت ملی نرسیده است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره آخرین وضعیت حامد صداقتی شمشیرباز ایرانی ربوده شده در استان سیستان و بلوچستان و فیلم منتشره در شبکه های اجتماعی مبنی بر درخواست وجه در قبال آزادی وی گفت: هیچ خبر جدیدی از وضعیت این شمشیرباز به کمیسیون امنیت ملی واصل نشده است.

نقوی حسینی خاطر افزود: هنوز هیچ تماس رسمی مبنی بر درخواست وجه در قبال آزادی این شمشیرباز ایرانی نیز به مراجع ذی ربط صورت نگرفته است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان