arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۵۹۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
روزنامه حریت:

مسئله ی هسته ای دیگر موضوع بحث ایران با ترک ها نیست/تهران و واشنگتن در ارتباط مستقیم هستند

حسن روحانی درحالی سفر خود به ترکیه را آغاز کرد که هیئتی بلندپایه از سوی آمریکا و ایران در حال دیدار در ژنو هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه حریت چاپ ترکیه نوشت: حسن روحانی درحالی سفر خود به ترکیه را آغاز کرد که هیئتی بلندپایه از سوی آمریکا و ایران در حال دیدار در ژنو هستند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، ظریف وزیر خارجه ایران روحانی را در سفر به ترکیه همراهی می کند اما در تماس مداوم با عراقچی است که در حال دیدار با بیل برنز معاون وزیر خارجه آمریکا و هلگا اشمیت معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا است.

فریدون سینیرلیگو معاون وزیر خارجه ترکیه نیز در طول سفر روحانی در آنکارا حضور ندارد. وی که همتای برنز و عراقچی است، در حال گفتگو با مقامات آمریکایی است و آن ها را به داوود اغلو وزیر خارجه ترکیه گزارش خواهد کرد.

احمد داوود اغلو تاکنون میزبان چندین مذاکره میان ایران و غرب در ترکیه بوده است. اما امروز اوضاع تغییر کرده و بین واشنگتن دی سی و تهران ارتباط مستقیم برقرار است . اکنون مسائل دیگری میان ایران و ترکیه مورد بحث قرار خواهد گرفت.

مسئله ای حساسی که اکنون وجود دارد، رضا ضراب است که می گویند با بابک زنجانی میلیاردر ایرانی در ارتباط است. زنجانی اکنون در بازداشت است اما مشخص نیست که این مسئله در گفتگوی مقامات ایران و ترکیه مورد بحث قرار خواهد گرفت یا نه.
نظرات بینندگان