arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۶۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۱ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۳

سومین دیدار والیبال ایران و برزیل در آزادی آغاز شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سومین دیدار تیم‌های ملی ایران و برزیل از هفته چهارم مسابقات لیگ جهانی امشب از ساعت 21:00 در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، تیم ملی والیبال کشورمان در 2 بازی قبل یک برد و یک باخت را در کارنامه اش ثبت کرده بود آنها در بازی اول در سائوپوئولو 3 بر 2 شکست خورده اما در دیدار دوم با اقتدار توانستند 3 بر صفر قهرمان 9 دوره رقابت های لیگ جهانی را در خانه خودش شکست دهند.
 
سومین بازی تیم‌های برزیل و ایران در شرایطی برگزار می شود که زرد‌پوشان برزیلی برای صعود به مرحله نهایی رقابتهای لیگ جهانی امسال محکوم به برد ایران هستند طی تمریناتی که آنها در تهران برگزار کردند "برناردی رزنده" سرمربی نام آشنای برزیلی از عملکرد شاگردانش راضی نبود و آنها را ضعیف تر از بازیکنان تیم ایران معرفی کرد.


حاشیه های دیدار در آزادی


درهای سالن از ساعت 17 بازشد تا علاقمندان وارد سالن شوند.

در دست برخی از تماشاگران نوشته‌هایی است که بر روی آن پیروزی 3 بر صفر ایران مقابل برزیل پیش‌بینی شده است.
تاساعت 18:45 دقیقه نزدیک به چهار هزار تماشاگر  خود را به ورزشگاه آزادی  رساندندند.

ظرفیت ورزشگاه سالن 12 هزار نفری آزادی تکمیل شده است.

 بیست تماشاگر برزیلی هم با پرچم این کشور در ورزشگاه آزادی حضور دارند.

 
با وجود شرایط حاکم بر تیم برزیل ملی پوشان کشورمان می دانند که امروز هم بازی سخت و سنگینی را در پیش دارند و نباید حریف را دست کم بگیرند چون کوچکترین اشتباه مانند بازی نخست به باخت آنها منجر خواهد شد.
 
در بازی امروز برزیلی‌ها باز هم پيراهن زرد و ملی‌پوشان ایران با پیراهن‌های یکدست‌ سفید در سالن 12 هزار نفری مقابل یکدیگر صف آرایی خواهند کرد.
 
 شاگردان کواچ که در بازی دوم با دفاع روی تور حملات قدرتمند خود نشان دادند که در والیبال حرف‌های زیادی برای گفتن دارند به طور قطع در تهران هم با آنالیز دقیقی که از حریف داشته اند رویکرد جدیدی را در پیش خواهند داشت.
 
از طرفی شاگردان برناردو رزنده‌ پر افتخار ترین تیم در والیبال جهان که تا کنون 4 شکست سنگین را مقابل تیم‌های ایتالیا؛ لهستان و ایران کسب کرده اند از این پس به دنبال کسب امتیاز و رساندن خود به کورس مدعیان هستند زرد پوشان برزیلی با آن جثه و قامت‌های خاص می توانند به خوبی از توپ‌های پاسور خود استفاده کرده و با اسپک‌های طوفانی و قدرتمند خود امتیازآوری کردند.  پس نباید به آنها فرصت خود نمایی و میدان داری داد.
 
 
** والیبال برزیل از نگاه فنی؛ دریافت ضعیف 2014
 
سبک و ساختار والیبال برزیل در تمامی کشورهای جهان به عنوان یک الگوی مدرن استفاده می شود. اجرای تاکتیک ها و برنامه های سرعتی و کم اشتباه یکی از شاخصه های اصلی والیبال این کشور است در اکثر مسابقات در تیم ملی برزیل بازی خوب بلند زنهای تیم نقش قابل توجهی در کسب امتیاز از حریف داشته است. نمایش زیبای والیبال از سوی ملی پوشان این کشور تا حدی است که اگر نتیجه را به حریف واگذار کنند بازهم تماشاگران و حامیان برزیلی از باخت ناراضی نیستند چون شاهد یک نبرد زیبا و جذاب بوده اند.
 
"برناردو رزنده " سرمربی تیم ملی والیبال برزیل سالهای بسیار زیادی است که هدایت تیم ملی این کشور را بر عهده گرفته است و در طول این مدت توانسته تمامی تفکرات و شیوه اجرای تاکتیکهایش را در ذهن شاگردانش دیکته کند ترکیب این تیم در لیگ جهانی امسال و به طور کلی سالهاست که تغییر چندانی نکرده است و آنها تیمی یک دست و هماهنگ را روانه این دوره از مسابقات لیگ جهانی کرده اند.   
 
** کارنامه تیم ملی والیبال ایران
 
ایران به عنوان قدرت نو ظهور والیبال قاره کهن بعد از نایب قهرمانی در بازی های آسیایی گوانگ جو، دو مدال طلا در مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کرد .ملی پوشان کشورمان دو مدال طلا و یک نقره را در کاپ آسیا کسب کرده اند. آن ها برای نخستین بار در سال 2013 به لیگ جهانی راه یافتند و رده نهم جهان را به خود اختصاص دادند. در مسابقات جام جهانی و قهرمانی قاره های جهان توانستند تیم های بزرگ والیبال جهان مثل لهستان ،‌صربستان، ایتالیا و امریکا را شکست دهند.


نظرات بینندگان