arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۶۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۱ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۳

کواکبیان: روحانی اولین کسی بوده که از لفظ "امام" برای امام خمینی (ره) استفاده کرد/ دیگر از وضعیت فلاکت بار گذشته خبری نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مصطفی کواکبیان در همایش "انتظار و امید" که شامگاه شنبه به مناسبت اولین سالگرد حماسه 24 خرداد سال 92 در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد سخنان خود را با ناامنی موجود در عراق آغاز کرد و گفت: اگر امنیت به معنای واقعی کلمه وجود داشت امروز دیگر سلفی ها و داعش ها تهدیدی برای حرمین شریفین عسگریین در سامرا نبودند.

کواکبیان افزود: با ظهور امام زمان (عج) تمام این گروه هایی که از منشا جهالت و نادانی برخاسته اند سر جای خود خواهند نشست.

وی با تبریک سالگرد حضور حماسی مردم در انتخابات سال گذشته تصریح کرد: معتقدم 5 عامل در برپایی حماسه 24 خرداد سال گذشته نقش مهمی داشته است. اولین و مهم ترین خواست و عمل خود مردم بودند. حضور گشترده مردم در سراسر کشور در پای صندوق های رای نقش مهمی در روی کار آمدن دولت تدبیر و امید داشت.

وی خاطرنشان کرد: دومین عامل وضعیت جاری کشور بود. وضعیتی که ناشی از عملکرد ضعیف دولت های نهم و دهم در بخش های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بود و مردم خواستند که آن شرایط را تغییر دهند.

کواکبیان، اصلاح طلبان را سومین عامل روی کار آمدن دولت یازدهم نامید و افزود: درست است که دولت خود را "اصلاح طلب" نمی داند اما خود دولتمردان این حقیقت را می دانند که اگر اصلاح طلبان نبودند این دولت بر سر کار نمی آمد. اصلاح طلبان باید رویکردی اتخاذ کنند که در انتخابات مجلس پیش رو نیز پیروز شوند.

وی به دیگر عامل های پیروزی دولت یازدهم اشاره و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در انتخابات پیشین با رهنمودهای ارزشمندی که داشتند عامل دیگری برای شرکت گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری بودند. خود آقای روحانی با شعارها و وعده هایی که می داد نقش مهمی در شکل گیری دولت اعتدال ایفا کرد.

دبیرکل حزب مردم سالاری ادامه داد: اینکه عده ای می گویند دکتر روحانی نقشی در انقلاب اسلامی نداشته است کم لطفی می کنند. ایشان اولین کسی بوده که از لفظ "امام" برای امام خمینی (ره) استفاده کرده است.

دکتر مصطفی کواکبیان در ادامه به تبیین دستاوردهای یکسال اخیر دولت یازدهم پرداخت و گفت: نخستین اقدام دولت بهبود روابط دیپلملتیک و سیاست خارجی بود. یادمان نرفته که در دولت های گذشته 7 قطعنامه علیه کشورمان صادر شده بود اما مسئولان وقت به آنها توجهی نمی کردند اما اکنون خوشبین هستیم توافق هسته ای به وقوع بپیوندد.

نماینده پیشین مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی بهبود نسبی اوضاع اقتصادی را دومین دستاورد دولت تدبیر و امید خواند و افزود: هرچند که نمی توان ادعا کرد وضعیت اقتصادی کشور گل و بلبل شده اما دیگر از وضعیت فلاکت بار گذشته خبری نیست و قطار سازندگی در ریل خود افتاده است.

وی افزود: مسائل فرهنگی که دغدغه رهبری است تنها به دولت فعلی مربوط نمی شود بلکه همه نهادها و موسسات فرهنگی که از بودجه بیت المال استفاده می کنند باید به بحث فرهنگی توجه داشته باشند.

کواکبیان با اعلام اینکه مطالبات ما از دولت بیشتر از این هاست خاطرنشان کرد: ما هیچ مطالبه خاصی نداریم به جز عمل به همان شعارها و وعده هایی که در سفرهای انتخاباتی ارائه شده است. دولت باید در تعریف جرم سیاسی نگاه دقیق تری دشاته باشد و مبحث حقوق شهروندی را پیگیری جدی کند.

وی در پایان گفت: من از آمدن به استان گلستان که استاندار بومی دارد افتخار می کنم و چون استاندار بومی است انتظار می رود از نیروهای اصلاح طلب استفاده بیشتری شود. درایت نماینده ولی فقیه در این میان را نیز نباید نادیده گرفت.

منبع: مهر
برچسب ها: امام ، شعار ، هسته ای ، فلاکت بار
نظرات بینندگان