arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۷۲۳۲
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۶ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۳

مجوز "پایگاه خبری" برای تابناک صادر شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


در جلسه‌ی امروز هیئت نظارت بر مطبوعات برای پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی «تابناک» که بیش از یک‌سال پیش مجوز «خبرگزاری» گرفت، مجوز «پایگاه خبری» صادر شد.

جواد بربریان - مدیرمسوول تابناک - در این‌باره به خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، توضیح داد: سایت خبری - تحلیلی تابناک جزو اولین سایت‌های خبری در کشور بود که در سال 1386 فعالیت خود را آغاز کرد و زمانی که معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در همان سال‌ها، ستاد سامان‌دهی سایت‌های خبری را راه‌اندازی کرد، ما نام خود را در آنجا ثبت کردیم.

او ادامه داد: پس از چند وقت، عده‌ای از دوستان ما درخواست مجوز خبرگزاری را به هیئت نظارت بر مطبوعات دادند که این هیئت مجوز خبرگزاری تابناک را صادر کرد. پس از چندی در پروسه‌ی معاونت جدید مطبوعاتی به ما اعلام شد که پایگاه خبری تابناک، مجوز ندارد. به همین دلیل، ما درخواست مجوز دادیم و امروز (26 خرداد) در جلسه‌ی این هیئت، برای پایگاه خبری تابناک مجوز صادر شد.

بربریان در پاسخ به این‌که سرنوشت مجوز خبرگزاری چه می‌شود؟ گفت: آن مجوز به‌صورت جداگانه سر جای خودش است و می‌توان در قالب آن مجوز یک خبرگزاری راه‌اندازی کرد.

  19 مهرماه 1391 هیئت نظارت بر مطبوعات برای هشت سایت خبری مجوز «خبرگزاری» صادر کرد که تابناک یکی از آن‌ها بود.

در جلسه‌ی امروز (دوشنبه، 26 خرداد) هیئت نظارت بر مطبوعات، شماری از تقاضاهای صدور مجوز نشریات بررسی شد و در آن، 32 نشریه و دو پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی مجوز گرفتند. همچنین در این جلسه، تقاضای تغییر وضعیت، تغییر صاحب امتیازی و تغییر مدیرمسوولی 15 نشریه مورد رسیدگی قرار گرفت.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان