arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۸۰۴۶
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۰ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
وال استریت ژورنال:

آمریکا خواستار کناره‌گیری نوری‌المالکی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 با ادامه بحران نظامی و پیامدهای آن  که بحران سیاسی حکومت بغداد بوده است، منابع خبری گزارش می‌دهند که دولت آمریکا خواستار کنار رفتن نوری المالکی برای حل بحران شده است.

روزنامه آمریکائی "وال استریت ژورنال" در یکی از شماره‌های این هفته خود نوشت که کاخ سفید به این نتیجه رسیده است که نخست وزیر عراق به دلیل ناتوانی در ایجاد یکپارچگی بین طوایف عراقی باید کناره‌گیری کند.
این روزنامه می افزاید: کاخ سفید متقاعد شده است که حضور نوری المالکی به عنوان رهبری شیعه نمی‌تواند به ایجاد آشتی بین اقوام اکثریت با اقلیت سنی و ایجاد ثبات در عراق کمکی کند.

وال استریت ژورنال می نویسد: بر این اساس، خواست مقامات آمریکایی از احزاب و گروه‌های سیاسی عراق، تشکیل دولتی بدون مالکی است. یک مقام آمریکایی گفته است: این خواسته به ویژه پس از تلاش ائتلاف دولت قانونی برای به دست آوردن اکثریت پارلمانی در انتخابات ماه آوریل انجام می گیرد.
به گفته این مقام آمریکایی دولت جدید عراق، باید شامل گروه‌های سنی و کرد باشد تا بتواند مانع حمایت طوایف سنی از تروریست‌های دولت اسلامی عراق و شام (داعش) شود. مقامات واشنگتن می گویند تنها با این اقدام است که می توان از تجزیه عراق جلوگیری و یکپارچگی آنرا حفظ کرد.

سخنگوی نوری‌المالکی روز گذشته گفته بود که نخست وزیر شیعه عراق، پیشنهاد دولت آمریکا درمورد کناره گیری از نخست وزیری را رد کرده است.
نظرات بینندگان