arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۸۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۷ - ۰۱ تير ۱۳۹۳

خوشحالی سخنگوی نتانیاهو از گل مسی به ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خوشحالی سخنگوی نتانیاهو از گل " مسی" به ایران، حاشیه ساز شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه قطری الشرق، "براوو مسی" دو کلمه ای است که سخنگوی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با آن خوشحالی خود را از شکست ایران در برابر آرژانتین در جام جهانی برزیل اعلام کرد.

بازی تیم ملی ایران در برابر آرژانتین تا دقیقه 90 با نتیجه تساوی صفر - صفر همراه بود اما گل دقیقه 91 مسی مهاجم آرژانتینی، شکست ایران را ثبت کرد. این مسابقه در چارچوب بازی های جام جهانی فوتبال 2014 برزیل برگزار شد.

به دنبال این اظهار نظر "اوفر جندلمن"سخنگوی نتانیاهو در صفحه رسمی اش در فیس بوک، شهروندان کشورهای عربی به شدت واکنش نشان دادند و علیه این خوشحالی سخنگوی اسرائیلی، موضع گیری کردند.

"زیاد المقید" یکی از کاربران عرب در واکنش به سخنگوی نتانیاهو نوشت: "برو به دنبال نظامیان خود بگرد این طوری برای تو بهتر است."
به تازگی چند اسرائیلی ربوده شده اند و جستجوهای نظامیان اسرائیلی برای یافتن آنها هم نتیجه ای نداشته است.

کاربران بسیار دیگری هم علیه خوشحالی سخنگوی نتانیاهو از باخت ایران در جام جهانی برزیل، واکنش شدیدی نشان دادند.

ی

یکی از کاربران به نام "محب صفا" در صفحه فیس بوک سخنگوی نتانیاهو نوشت: "به خاطر این موضع گیری شما، از این به بعد از بارسلون طرفدارای نمی کنم."

اوویر جندلمن دیپلمات - نظامی اسرائیلی هم اکنون به عنوان سخنگوی عربی زبان نخست وزیری اسرائیل فعالیت می کند. او مسؤولیت بخش اطلاع رسانی عربی در دفتر نخست وزیر اسرائیل را برعهده دارد.

از سوی دیگر، رسانه های اسرائیلی نوشته اند: براساس نظرسنجی ها، برزیل، اسپانیا بیشترین طرفدار را در میان اسرائیلی ها دارند و آلمان و ایران هم کمترین تعداد از هواداران را کسب کرده اند.

رئیس جمهور جدید اسرائیل هم "عید جام جهانی" را به همه تبریک گفت.
او در پاسخ به این سؤال که در غیاب حضور تیم اسرائیل در جام جهانی، از چه تیمی حمایت می کند گفت: من  مثل یک احمق ، تیم انگلیس را بیشتر از انگلیسی ها دوست دارم.    

نظرات بینندگان