arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۸۵۷۶
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۵ - ۰۲ تير ۱۳۹۳

تصمیم هیات رییسه مجلس برای ساماندهی سوالات نمایندگان از وزرا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز (دوشنبه) هیات رییسه از تصمیم اعضای هیات رییسه مجلس برای ساماندهی سوالات و تحقیق و تفحص‌های نمایندگان خبر داد.

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با ایسنا،‌اظهار کرد: در حال حاضر تعداد انبوهی از سوالات نمایندگان از وزرا در هیات رییسه دپو شده و در همین راستا ممکن است برخی سوالات ارتباطی به شرح وظایف وزرا نداشته باشد. لذا این موضوع باید در مذاکره با نمایندگان ساماندهی شود.

وی افزود: ممکن است در جریان بررسی سوالات یک نماینده 30 سوال و نماینده‌ دیگری تنها یک سوال از وزیری مطرح کرده باشد. و براین اساس مدت زمان زیادی برای رسیدگی به سوالات به طول بینجامد و عملا سوال اثر خود را از دست بدهد لذا قرار شد این موضوع ساماندهی شود و سیستمی را برای آن تعریف کنیم و شرح وظایف وزرا را در نظر بگیریم و بر همین اساس نوبت طرح سوالات تعریف شود.

سخنگوی هیات رییسه مجلس با اشاره به حضور معاونت مجازی، معاون پارلمانی و مدیر کل رسانه‌ای صدا و سیما در جلسه هیات رییسه مجلس خاطر نشان کرد:‌ آقای سیاهکلی معاونت مجازی درباره سیستم IP Media گزارشی ارائه کرد که شبکه‌ای است که تحت پروتکل اینترنتی اداره می‌شود و نیاز به سیستم‌های ماهواره‌ای ندارد بلکه توسط خطوط تلفن با منازل مرتبط می‌شود.

نعمتی یادآور شد: معاونت مجازی صدا و سیما همچنین در این گزارش گفت که می‌توان بالغ بر هزار شبکه را در این سیستم سازمان داد و همچنین می‌توان اطلاعات فیلم‌ها، موسیقی، صوت و قرآن را در آن ذخیره کرد که امکان بسیار بزرگی خواهد بود و می‌تواند به عنوان مخزنی برای صدا و سیما عمل کند.

نظرات بینندگان