arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۹۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۱ - ۰۶ تير ۱۳۹۳

معاون زنگنه: هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری شرکت های خارجی در ایران وجود ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


معاون وزیر نفت با بیان این که هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری شرکتهای بین المللی در ایران وجود ندارد، جزییات برنامه های وزارت نفت برای بهبود جایگاه ایران در اوپک و افزایش ظرفیت پالایشی را اعلام کرد.

منصور معظمی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری شرکت های خارجی در ایران وجود ندارد اظهار کرد: شرکتهای بسیاری در این زمینه مذاکره انجام داده اند اما هنوز به نتیجه‌ای که منجر به قرارداد شده باشد نرسیده ایم زیرا این یک کار زمان‌بر است.

وی در ادامه درباره تقویت و بهبود جایگاه ایران در اوپک خاطرنشان کرد: با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه ای که در وزارت نفت تدوین شده، جایگاه ما در اوپک تقویت می شود و توان چانه زنی ما گسترش پیدا می کند.

معاون وزیر نفت با تاکید بر این که هر چه توانمندی بیشتری داشته باشیم قدرت چانه زنی نیز بیشتر خواهد شد، تصریح کرد: برای افزایش توانمندی باید ظرفیت را افزایش داد که در این راستا سیاست وزارت نفت این است که بتواند توسعه ظرفیت در بخش های مختلف مانند تولید نفت، گاز و صادرات داشته باشد.

معظمی در ادامه درباره راهکارهای وزارت نفت برای افزایش ظرفیت پالایشی از 1.8 بشکه به سه میلیون بشکه گفت: این برنامه در سیاست های اقتصاد مقاومتی وزارت نفت مطرح شده است که با راه اندازی فاز اول پالایشگاه 360 هزار بشکه ای میعانات گازی تا پایان سال آینده، راه اندازی پالایشگاه 120 هزار بشکه ای شیراز، پالایشگاه 150 هزار بشکه ای آناهیتا و همچنین ایجاد ظرفیت 480 هزار بشکه ای در پی احداث هشت پالایشگاه کوچک، ظرفیت پالایشی تا سال 1397 به سه میلیون بشکه می رسد.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه آیا تدوین برنامه ششم در بخش نفت آغاز شده است تصریح کرد: سیاست های کلان باید در معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری انجام شود اما مقدمات اولیه و اهداف و چارچوب ها را آماده کرده ایم و منتظر اعلام سیاست های کلی توسط شورای اقتصاد و معاونت برنامه هستیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان