arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۹۹۳۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۱۰ تير ۱۳۹۳

کتابخانه ملی به دنبال جذب گردشگر خارجی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: برنامه‌های بلندمدتی در زمینه توریسم فرهنگی كه یكی از اهداف مهم كتابخانه ملی برای جذب مخاطبان خارجی است، كلید خورده و با سازمان‌هایی نظیر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تفاهم نامه امضاء شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه كمیته ملی حافظه جهانی صبح امروز سه‌شنبه 10 تیر در دفتر سیدرضا صالحی‌امیری رئیس سازمان اسناد و كتابخانه ملی و با حضور اعضای این کمیته برگزار شد.

در این جلسه ابتدا فریبا فرزام، به عنوان یكی از اعضای كمیته ملی حافظه جهانی، گزارشی از فعالیت‌های این كمیته در نشست اخیر گوانگجوی چین و ثبت آثار ایرانی در حافظه جهانی یونسكو و توضیحاتی هم در زمینه شركت كمیته ملی حافظه جهانی در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران در قالب غرفه سازمان اسناد و كتابخانه ملی ارائه كرد.

سپس سیدرضا صالحی امیری رئیس كمیته ملی حافظه جهانی و رئیس سازمان اسناد و كتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در زمینه اهمیت برنامه حافظه جهانی برای سازمان اسناد و كتابخانه ملی به عنوان متولی این بحث در ایران و لزوم همكاری همه مراكز دخیل در بحث حافظه جهانی سخن گفت.

صالحی امیری در بخشی از سخنان خود بیان داشت: یكی از مباحثی كه در سازمان اسناد و كتابخانه ملی مورد توجه قرار گرفته، بحث فعالیت‌های بین المللی سازمان اسناد و كتابخانه ملی است كه با حضور آقای دكتر سلطانی‌فر و اهتمام ایشان به كار، در حال انجام و تكمیل است.

وی اضافه كرد: در زمینه امضاء تفاهم‌نامه هم با سایر كشورها باید پیگیری و جدیت بیشتری صورت پذیرد و همچنین در زمینه توریسم فرهنگی كه یكی از اهداف مهم كتابخانه ملی برای جذب مخاطبان خارجی است، نیز برنامه‌های بلندمدتی كلید خورده و با سازمان‌هایی نظیر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تفاهم نامه امضاء شده است.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران همچنین عضویت در مجامع مهم بین المللی را مهم توصیف كرد و بر عزم این سازمان برای فعال شدن در مجامع بین المللی مرتبط تأكید كرد.

در این جلسه كه رجبی رئیس كتابخانه مجلس شورای اسلامی، فهیمی‌نیا نایب رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه حافظه جهانی یونسكو، حجت‌الاسلام ابهری و سایر اعضاء حضور داشتند، مباحثی نظیر مسكوت ماندن برخی امور كمیته ملی حافظه جهانی در استان‌ها، جذب كارشناسان در استان‌ها، تشكیل كمیته‌های مختلف برای این كمیته، چگونگی ثبت مشاهیر در حوزه ایران فرهنگی و سایر مباحث مرتبط مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و قرار شد مشكلات ثبت آثار مكتوب به صورت مشترك با سایر كشورها از طریق رایزنی با وزارت امورخارجه بررسی و رفع شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
0
4
خیلی خوبه
آرمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
0
0
با ریاست دکتر صالحی روز هاست که خبر های خوش از سازمان اسناد و کتابخانه ملی مخابره می شود
نظرات بینندگان