arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۸ - ۱۲ تير ۱۳۹۳

نزدیکی «جامعه روحانیت» به «جبهه پایداری»؟

شجونی در مورد احتمال تغییر رابطه جامعتین گفت: «در جلسه اعلام کردیم و خواستیم در مورد چگونگی رابطه صحبت و بحث را باز کنیم منتها بنده پاسخی نشنیدم. بنده معتقدم اصولگرایی دوباره باید احیا شود.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت‌الله مهدوی‌کنی در حالی همچنان در بیمارستان بستری است که برخی اعضای «جامعه روحانیت مبارز» از تغییر رویه این تشکل اصولگرا و احتمال نزدیکی آن به جبهه پایداری خبر می‌دهند. این موضوع را «جعفر شجونی» از اعضای این تشکل مطرح کرده؛ البته رضا اکرمی از دیگر اعضای جامعه هم آن را تلویحا تکذیب کرده است. اینطور که به نظر می‌رسد این موضوع بیشتر تمایل برخی چهره‌های جامعه است تا مشی کلی این تشکل قدیمی. گویا حالا که دبیرکل «جامعه روحانیت» در بستر بیماری به‌سر می‌برد، برخی اعضای جامعه علاقه‌مندند تا بحث‌ها را به‌سمت چگونگی ارتباط «جامعه» و برخی گروه‌های اصولگرای رادیکال سوق بدهند.

به گزارش انتخاب، در همین باره جعفر شجونی در گفت‌وگوی خود با نامه‌نیوز با اشاره به جلسه اخیر جامعه که با مسوولیت موحدی کرمانی برگزار شده درخصوص ایجاد تغییر در مواضع «جامعه روحانیت» در غیاب آیت‌الله مهدوی‌کنی گفت: «تغییرات را بررسی می‌کنیم اما مسلما تغییرات ایجاد می‌شود. همانگونه که در خبرگان رهبری تغییرات ایجاد شد و فعلا آیت‌الله هاشمی شاهرودی اداره جلسات را برعهده دارند، در «جامعه روحانیت» هم تغییرات ایجاد می‌شود. با تمام این احوال هنوز صبر می‌کنیم وضع نهایی احوال آیت‌الله مهدوی‌کنی مشخص بشود.»

شجونی در مورد احتمال تغییر رابطه جامعتین گفت: «در جلسه اعلام کردیم و خواستیم در مورد چگونگی رابطه صحبت و بحث را باز کنیم منتها بنده پاسخی نشنیدم. بنده معتقدم اصولگرایی دوباره باید احیا شود.» شجونی درخصوص احتمال نزدیک‌ترشدن «جامعه روحانیت» به جبهه پایداری و تغییر مواضع سیاسی آن هم گفت: «هیچ بعید نیست به جبهه پایداری نزدیک شویم.» این تمایل برای نزدیکی این تشکل باسابقه سنتی جریان اصولگرایی از سوی برخی اعضای آن در حالی ابراز می‌شود که جبهه پایداری به‌دلیل مواضع رادیکالی خود اگرچه از سوی طیف سنتی جریان اصولگرا طرد می‌شد اما در طول چندسال اخیر گویا توانسته خود را به عنوان مهره‌ای اثرگذار در جریان اصولگرایی مطرح کند و زمزمه‌هایی هم از نزدیکی برخی دیگر از طیف‌های سنتی اصولگرا به پایداری‌ها شنیده شده است.

 در حالی که خود این طیف‌ها این اخبار را تکذیب کرده‌اند مثل موتلفه یا سیدرضا اکرمی از «جامعه روحانیت». او در گفت‌وگو با «ایلنا»، نزدیک‌شدن تشکل متبوعش به جبهه پایداری را بعید دانست.  سیدرضا اکرمی درخصوص اظهارات جعفر شجونی درباره احتمال نزدیک‌شدن «جامعه روحانیت مبارز» به «جبهه پایداری» در توضیح بیشتر گفت: «اصلا در این‌باره هیچ بحثی در «جامعه روحانیت» نشده است.» او ادامه داد: «باید دید این حرف را چه کسی زده است اما باید در نظر داشت که مواضع رسمی «جامعه روحانیت مبارز» از سوی سخنگو بیان می‌شود. اگر زمانی بحث نزدیک‌شدن «جامعه روحانیت مبارز» به جبهه پایداری مطرح شد باید جبهه پایداری خود را به‌خوبی معرفی کند و دید آنها چه کسانی هستند.» طرح نزدیکی طیف‌های اصولگرایی به جبهه پایداری اگرچه مدت زمان زیادی نیست که از طرح آن می‌گذرد اما موضوعی هم نیست که به‌راحتی بتوان آن را تکذیب کرد و از آنجا که علاقه‌مندانی هم دارد، باید دید این موضوع به مرور زمان چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد.


منبع: شرق
نظرات بینندگان