arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۰۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۴ - ۱۲ تير ۱۳۹۳

مردم نفس راحت بکشند/ وزیر نیرو: جیره بندی و قطعی آب در تابستان امسال منتفی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حمید چیت چیان صبح پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح پروژه آبیاری باغات پسته زرندیه در جمع خبرنگاران افزود: در کشور منابع آبی خوبی داریم که اگر مدیریت هوشمندانه‌ای را به کار ببندیم می‌توانیم این منابع را کنترل کرده و درست و به‌جا از آن بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه هر گونه قطعی  آب در کشور مقطعی است اظهار داشت: قطعی آب در برخی نقاط بدلیل وقوع حوادثی مانند تعمیر و ترکیدگی لوله است.

چیت چیان تنها راه نجات کشور از بحران کم آبی  را مدیریت مصرف آن در بخش های مختلف دانست و گفت: استفاده از روش های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی و مصرف بهینه در امور مختلف می تواند مشکل کم آبی را تا حدودی کاهش دهد.

وزیر نیرو تصریح کرد: اگر در کشاورزی کشت‌های خود را به سمت به کارگیری از آبیاری قطره ای ببریم می توانیم به میزان چشم گیری منابع آبی تحت اختیار را کاهش داده و از آنها استفاده صحیح کنیم.

وی با اشاره به این که بدلیل برداشت های بی رویه از روان آب رودخانه ها شاهد خشکی زمین هستیم، افزود: تنها راهکار مقابله با کم آبی، مدیریت مصرف آب است.

انتقال پساب جنوب تهران

وی در خصوص انتقال پساب جنوب تهران بیان کرد: این آب از سه سد لار، لتیان و ماملو تامین می شود که آب کشاورزان دشت ورامین را تامین می کند.

گفتنی است طرح آبیاری قطره ای در 100 هکتار از باغ های پسته دشت سلطان احمدلو شهرستان زرندیه افتتاح شد.

زرندیه  از شهرهای استان مرکزی است که بیش از 60 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و در فاصله 80 کیلومتری جنوب غربی تهران واقع شده است.

منبع: مهر
برچسب ها: لوله ، آب ، کشت ، پساب
نظرات بینندگان