arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۲۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۹ - ۲۴ تير ۱۳۹۳
رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اسپانیا:

مذاکرات ایران و 1+5 بهترین راه برای رسیدن به توافق هسته ای است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اسپانیا با ابراز امیدواری از ادامه گفت و گو و مذاکره میان ایران و گروه 1+5، آن را بهترین راه برای رسیدن به توافق نهایی میان طرفین دانست.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، «دوران پیدا» که به تهران سفر کرده است، روز سه شنبه در دیدار علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ایران را کشوری بزرگ و راهبردی در منطقه دانست و گفت: دولت اسپانیا حضور ایران در حل بحران های منطقه ای و مسایل فعلی در عراق و افغانستان راضروری می داند.

رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اسپانیا خاطر نشان کرد: گفت وگوهای مستمر میان ایران و کشورهای اروپایی می تواند به تقویت صلح و برقراری آرامش در منطقه کمک کند.

وی همچنین برگزاری نشست های مداوم میان کمیسیون سیاست خارجی مجالس ایران و اسپانیا را مفید دانست و افزود: نقطه نظرات مشترک در موضوعاتی مانند تروریسم، مواد مخدر و انرژی میان دو کشور می تواند به گسترش ارتباط سیاسی و اقتصادی فیمابین منجر شود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: اعتماد متقابل می تواند به روند مذاکرات 1+5 با کشورمان شتاب بیشتری بدهد و به حل موضوع مورد مناقشه منجر شود.

علاء الدین بروجردی با اشاره به ذهنیت مثبت افکار عمومی مردم ایران نسبت به اسپانیا گفت: فرصت های فراوانی در عرصه های سیاسی، اقتصادی به ویژه روابط پارلمانی میان جمهوری اسلامی ایران و اسپانیا وجود دارد که باید از آنها برای توسعه و گسترش مناسبات دو جانبه استفاده کرد.

وی گفت وگوهای مستمر و تبادل تجربیات در بحران های منطقه ای و بین المللی میان کمیسیون های تخصصی پارلمان های اروپایی و مجلس شورای اسلامی را مفید دانست.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بحران های موجود در منطقه بویژه در عراق را محصول برخورد دوگانه سیاستمداران آمریکایی و غربی با تروریسم دانست و افزود: تفاوت ماهیتی میان گروه های تروریستی النصره، داعش و القاعده وجود ندارد و به وجود آمدن گروه های تروریستی جدید محصول سیاست های آمریکا در منطقه است.

بروجردی همچنین با محکوم کردن کشتار زنان و کودکان در غزه خاطرنشان کرد: بمباران مردم بی دفاع و تخریب بیمارستان ها و مساجد توسط ارتش رژیم صهیونیستی شجاعت نیست و باید کشورهای جهان سعی کنند هر چه زودتر این حملات متوقف شود.

وی پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در توافق ژنو را یادآور شد و افزود: اعتماد متقابل می تواند به روند مذاکرات 1+5 با کشورمان شتاب بیشتری بدهد و به حل موضوع مورد مناقشه منجر شود.
نظرات بینندگان