arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۲۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۴ - ۲۵ تير ۱۳۹۳

پیش بینی وضعیت هوای کشور / افزایش دما تا اوایل هفته آینده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: بر اساس نقشه های پیش یابی طی سه روز آینده همچنان وزش باد شدید و در برخی نقاط طوفان گرد و خاک در مناطق شرقی کشور به ویژه منطقه زابل تداوم داشته و سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این نواحی خواهد شد.

سازمان هواشناسی کشور تصریح کرده است که بر اساس بررسی نقشه های هواشناسی طی 24 ساعت آینده در برخی از ساعات در استانهای سمنان، قم و مرکزی شاهد باد و گرد و خاک خواهیم بود.

روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته پدیده گرد و غبار در استانهای ایلام و خوزستان دور از انتظار نیست و طی امروز و فردا در ارتفاعات استانهای واقع در البرز مرکزی بارش پراکنده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب قابل پیش بینی است.

بر اساس این گزارش، تا اوایل هفته آینده افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور خواهیم داشت و امروز نیز نواحی مرکزی خلیج فارس مواجی پیش بینی شده است.

مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور در خصوص هوای تهران نیز به خبرنگار ایرنا، گفت: هم اکنون دمای هوای تهران به بیش از 35 درجه بالای صفر رسیده، رطوبت نسبی هوا حدود 16 درصد، سرعت وزش باد از جنوب شرقی تهران حدود 11 کیلومتر بر ساعت و کمینه و بیشینه امروز هوای تهران نیز بین 27 تا 39 درجه خواهد بود.

احد وظیفه پیش بینی کرد که کمینه و بیشینه هوای تهران طی روز پنجشنبه این هفته 28 تا 38 درجه بالای صفر و آسمان تهران نیز در این روز کمی ابری در بعداز ظهر با افزاشی ابر ووزش باد خواهد بود.

به گفته وی، کمینه و بیشینه هوای تهران طی آخرین روز این هفته بین 29 تا 39 درجه بالای صفر خواهد بود و پیش بینی می شود در این روز آسمان تهران کمی ابری گاهی همراه با وزش باد باشد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان