arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۲۴۲۹
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۰ - ۲۶ تير ۱۳۹۳
هافینگتن پست:

اگر آمریکا جنگ نمی خواهد، باید با ایران به توافق برسد/برخی در واشنگتن از همین الان خود را آماده ی شکست مذاکرات کرده اند

دلیلی که ما را خوشبین می کند آن است که تمام طرفین متعهد به دستیابی به توافق هسته ای هستند، اما برخی در واشنگتن خود را برای نابودی توافق حتی پیش از آنکه به صورت رسمی پایان یابد، می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هافینگتن پست نوشت: اگر می خواهید با ایران به جنگ نروید، توافق دیپلماتیک راه حل آن است. با این حال برخی در کنگره سعی در نابودی مذاکرات دارند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، اکنون در وین، مذاکره کنندگان آمریکا و دیگر کشورهای پنج بعلاوه یک در مقطعی حساس از مذاکرات با ایران قرار دارند.اگر توافق منعقد شود، برنامه هسته ای ایران تحت نظارت دائم خواهد بود و اگر مذاکرات شکست بخورد، گزینه ها غم انگیز است، چراکه از همان زمان برخی از افراد سعی در اغاز جنگ دارند.

دلیلی که ما را خوشبین می کند آن است که تمام طرفین متعهد به دستیابی به توافق هسته ای هستند، اما برخی در واشنگتن خود را برای نابودی توافق حتی پیش از آنکه به صورت رسمی پایان یابد، می کنند.

سناتور رابرت منندز و لیندسی گراهام در حال جمع آوری امضا برای نامه ای هستند که درخواست های غیرممکنی از مذاکره کنندگان آمریکا دارد و آنها را در موضع مخالفت با توافق قرار می دهد.

ظاهرا کسانی که در کنگره به دنبال شکست مذاکرات هستند، تا به حال به الترناتیوهای آن فکر نکرده است: یک بمب اتمی ایرانی یا جنگ با ایران.

هر نوع حمله به تاسیسات هسته ای ایران سریعا به جنگی تمام عیار و منطقه ای تبدیل می شود. ایران در مقابل به منافع امریکا و متحدانش در منطقه حمله خواهد کرد و آمریکا در جواب درگیری را تشدید می کند.

بنباراین کنگره وظیفه دارد پیش از آنکه ارتش امریکا را در معرض خطر قرار دهد، هر کاری که می تواند بکند. اکنون، این بدین معناست که اجازه دهد دیپلماسی کار خود را کند و مذاکرات به نابودی نکشاند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۲۹
غیر قابل انتشار: ۰
سامان
|
LUXEMBOURG
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
5
149
جالب اینجاست که تندروهای هر دو طرف به شکست مذاکرات امید بسته‌اند، پس معلوم میشه منفعت تندروها در همه کشورها به هم شبیهه
کیوان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
30
75
ما به دولتمردان آمریکا می گوییم:
1- عاقل باشید.
2- منافع خود را محور قرار دهید نه منافع اسراییل را.
3- بدانید ایران به فکر کشور گشایی نیست.
4- اینقدر از اسراییل نترسید بخدا اسراییل لولو نیست.
5- احترام مردم ایران را نگهدارید تا چهره تمدن چند هزاره آن رونمایی شود.
6- مردم ایران به معنای واقعی شیعه هستند اگر حسین (ع) 1400 سال پیش سر تعظیم در برابر زورمداران فرود نیاورد ایرانیان هم این کار را نخواهند کرد.
پس در مورد مردم ایران بیشتر مطالعه کنید و سپس گفتار و رفتار خود را مطابق با آن تنظیم کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
احسنت
ولی یه چیزو باید اصلاح کرد که اینا یعنی سردمدارن آمریکا، از اسرائیل نمیترسند بلکه اینا و اسرائیلیا با هم کلی منافع مشترک دارن وگرنه آمریکا فقط دنبال منافعه، اگه اسرائیل براش منفعت نداشته باشه یه ثانیه هم بهش محل نمیزاره...مثلا :کلی پول اسرائیل تویه بانک های آمریکاست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
43
77
امریکا خودش خوب میدونه ایران دیگه افغانستان و عراق نیست پاشوووو بزار تو ایران میبینه که چه خبره!!!
اگه میتونست زودتر این کار میکرد....
ایمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
10
78
درصورت شکست مذاکرات فاجعه ای درمنطقه وحتی کل دنیا رخ خواهدداد که نتیجه اش غیرقابل پیش بینی خواهدبود از تصمیم گیرندگان آمریکا می خواهیم که عاقلانه تصمیم بگیرند چراکه مسولان ایرانی واقعا درپی حل مسالمت آمیز مسئله هستند درعین حال برای مذاکره کنندگان کشورمان آرزوی موفقیت داریم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
47
6
به نظر من ما باید برنامه های خودمونو دنبال کنیم و بگزاریم این امریکاییهای جنگ طلب هم هر کار دوست دارن بکنن و این فرصت که به نظرم بیشتر برای امریکاست تا بزرگترین مشکلش در خاورمیانه مشکل 40 سالش که نتونسته 40 سال حلش کنه حل کنه بزاریم هر کار میخوان بکنن تا روز بعد از به شکست کشاندن توافق هسته ای برگردن به همونجایی که قبل از شروع مزاکرات بودن و دوباره یادشون بیاد این همون ایرانیه که 40 سال باهاش جنگیدین و تحریمش کردین به هیچ جام نرسیدین و هیچ کاریم نتونستین باهاش بکنین اون موقع تازه میفهمن چه فرصتی از دست دادن در ضمن باید هر شب با کابوس ایران اتمی بخوابن چون مشکل سازی در مذاکرات به معنای اعلام جنگ به ایران و ایران حق هر کاری خواهد داشت و از گذشته خطرناکتر خواهد شد به نظرم این یک فرصت تاریخی برای امریکاست بازهم راضی هستیم به رضای خدا هر چی صلاح
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
10
18
آمریکا هنوز نمی خواد بعد از این همه سال اعتماد سازی کنه؟
مسی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
7
11
اگه می تونست حتما این کارو میکرد و حتی اگه مذاکرات هم نتیجه ندهد باز جراتشو نداره....
چون عواقب اون غیرقابل پیش بینیه...
مثل منافع امریکا در منطقه، تنگه هرمز و خود سربازان امریکایی و غیره در معرض خطرند...
فک نمیکنم اینقدر دیوانه باشند که این کارو بکنن...
زینال بندری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
7
17
در صورت توافق نهایی مزایای ذیل برای آمریکا قابل تصور است 1-در 10 سال اول پس از توافق صنعت هواگیما سازی آمریکا 400 میلیارد دلار صادرات به ایران خواهد داشت 2-در 5 سال اول صنعت خودرو سازی آمریکا 30 الی 40 میلیارد دلار صادرات خواهد داشت 3-در 5 سال اول صنایع نفت و گاز و پتروشیمی آمریکا 200 میلیارد دلار صادرات فن اوری و خدمات و تجهیزات مربوطه به ایران خواهد داشت4-در 3 سال اول صنعت دارویی و تجهیزات پزشکی آمریکا 50 میلیارد دلار صادرات به ایران خواهد داشت 5- در 5 سال اول دست کم 200 میلیارد دلار مبادله در زمینه های کشاورزی و صنایع وابسته صنایع دریایی هوا فضا فنآوریهای نو و...با ایران خواهد داشت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
19
7
مقاومت هوشمندانه بهترین راهکاره

نه تسلیم و نه تحجر و مقاومت بدون فکر و تدبیر
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
6
19
دوستان دولت آمریکا به جزء گزینه تحریم هیچ گزینه ای دیگری در دست اقدام نداره اینها ا ز پس سوریه بر نیامدند چون منطقه خاورمیانه مانند یک بمب منفجر میشد ایران هم همینطوره منتها کنگره و کشورهای عربی مانند عربستان و قطر و از طرفی لابی اسرائیل خیلی دارن فشار میارن تا مذاکرات شکست بخوره در حالی که کاخ سفید به هیچ عنوان خواستار شکست مذاکرات نیست.
پسر خوب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
4
20
تندروها به دو کشور افغانستان و عراق حمله کردن دو گروه تروریستی القاعده و داعش که کل خاورمیانه را تحدید میکنه درست شد اگه به ایران حمله کنن طعم جنگ را مردم امریکا از نزدیک احساس می کنند
نظرات بینندگان