arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۴۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۵ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۳
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

اظهارات "شرمن" در راستای آرام کردن نمایندگان افراطی آمریکا است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

"احمد شوهانی" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  با اشاره به اظهارات اخیر "وندی شرمن" معاون وزیر خارجه آمریکا در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اظهار داشت: این دست موضع‌گیری‌ها اتفاق تازه‌ای نیست و این اظهارات تکراری به کرات از سوی مقامات آمریکایی بیان شده است.

وی با بیان اینکه مذاکرات ایران و گروه 1+5 تا چهار ماه دیگر تمدید شده و تلاش‌ها برای دستیابی به توافق جامع ادامه دارد، تصریح کرد: اظهارات این چنینی آن هم از یک کانال رسمی و اجرایی، مثبت ارزیابی نمی‌شود و حتی می‌تواند تاثیری منفی بر مذاکرات بگذارد.
 
شوهانی در ادامه این مطلب افزود: اظهارات در مورد برنامه موشکی و هسته‌ای ایران از سوی کنگره و اعضای مجلس نمایندگان آمریکا امری عادی و طبیعی است، اما از یک مقام دولتی  پذیرفته نیست و جای تامل دارد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این اظهارات در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا مطرح شده و آنها در یک طیف افراطی قرار دارند، به نظر می‌رسد این اظهارات بیشتر برای آرام کردن فضا و راضی کردن طیف نمایندگان افراطی آمریکا بیان شده است.


نظرات بینندگان