arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۴۸۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۳

مروری بر افتخارات نکونام و قلعه‌نویی + جدول

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از کلیدواژه‌های دعوای نکونام و قلعه‌نویی، بحث درباره افتخارات این دو نفر است.
 
امیر قلعه‌نویی با 5 قهرمانی لیگ برتر خودش را پر افتخارترین سرمربی فوتبال ایران می‌داند و نکونام با استناد به حضورش در اسپانیا دوران بازیگری قلعه‌نویی را زیر سوال می‌برد. کاپیتان تیم ملی در آخرین اظهارنظر درباره قلعه‌نویی گفت: «شما در دوران بازیگری‌تان به اندازه شماره پیراهن من هم افتخار کسب نکرده‌اید!»
 
بررسی افتخارات نکونام، نشان می‌دهد بازیکن سابق استقلال خودش هم کمتر از شماره پیراهنش افتخار کسب کرده است. نکونام تا امروز دو بار در دوره‌های سوم و دوازدهم قهرمان لیگ برتر شده است. او در دوران حضور در اسپانیا به افتخار خاصی نرسید و فصل گذشته با الکویت قهرمان امیرکاپ این کشور شد. شماره 6 تیم ملی سال 2002 هم یکی از اعضای تیم برانکو بود که به قهرمانی مسابقات آسیایی بوسان رسید. مجموعا 4 افتخار در 16 سال. حتی اگر قهرمانی مسابقات نه چندان معتبری مثل چلنج کاپ یا جام قهرمانی غرب آسیا را هم در نظر بگیریم افتخارات نکونام به 6 قهرمانی یعنی درست به اندازه شماره پیراهنش می‌رسد.
 
ممکن است منظور نکونام افتخار حضور در تیم‌های اروپایی یا تعداد بازی ملی باشد. در این صورت او با 6 فصل حضور در اسپانیا و 143 بازی ملی شرایط کاملا متفاوتی نسبت به قلعه‌نویی دارد. هر چند معمولا منظور از اشاره به تعداد افتخارات، تعداد قهرمانی‌هاست.‬

نظرات بینندگان