arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۵۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳

مشاور امور بانوان ارشاد: حضور زنان در همه عرصه‌ها لازم است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مشاور امور بانوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به اینکه خبرنگاری شغلی است که تابع زمان و ساعت نیست رسانه‌ها بهتر است برای ساعت کار خبرنگاران زن سیاست‌های خاصی را تدوین کنند.

عفت شریعتی در خصوص حضور زنان در حرفه خبرگزاری گفت: همانطور که حضور زنان در تمام عرصه‌ها لازم است در حرفه خبرنگاری نیز چون بیش از نیمی از جامعه را زنان تشکیل می‌دهند حضور آن‌ها الزامی است.

وی ادامه داد: اما به دلیل مشکلات قابل توجهی که این حرفه برای زنان ایجاد می‌کند باید بانوان خبرنگار به حفظ حرمت و کرامت و شخصیت خودشان توجه بیشتری داشته باشند چراکه زنان در جامعه ما دارای شخصیت و کرامت ویژه‌ای هستند.

مشاور امور بانوان وزارت ارشاد تصریح کرد: این حرفه حساس و سخت می‌طلبد که ابزارهای لازم مانند دانش، بینش، توجه به معنویات و مبانی دینی در میان خبرنگاران تقویت شود و طبیعی است که سرمایه کار خبر، کلام، قلم دانش و بینش یک خبرنگار است که باید از این سرمایه حفاظت کند.

شریعتی افزود: خبرنگاران زن باید از بحث‌های مجادله برانگیز که شخصیت زن را تحت تأثیر قرار داده و موجب آزار او می‌شود، دوری کنند از سوی دیگر خبرنگاری شغلی است که تابع زمان و ساعت نیست و هر مجموعه‌ در سیاست‌های خود باید در خصوص ساعت کار زنان خبرنگار برنامه خاص و ویژه‌ای داشته باشد.

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان