arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۵۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۷ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
محمدنبی حبیبی٬ دبیرکل موتلفه:

در کار سیاسی و کار اعتقادی وسط لحاف خوابیدن معنی ندارد/قرار نیست توبه کنندگان فتنه را به عنوان پیش‌نماز قرار دهیم

محمدنبی حبیبی٬ دبیرکل حزب موتلفه گفت: عده ای سعی دارند اصطلاحاً وسط لحاف بخوابند تا هیچ وقت بدون لحاف نمانند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمدنبی حبیبی٬ دبیرکل حزب موتلفه گفت: عده ای سعی دارند اصطلاحاً وسط لحاف بخوابند تا هیچ وقت بدون لحاف نمانند.

به گزارش «انتخاب»، وی افزود: در کار سیاسی و کار اعتقادی وسط لحاف خوابیدن معنی ندارد. یعنی افراد و جریانات سیاسی باید خط و ربط خود را مشخص کنند.

متن مصاحبه روزنامه «وطن امروز» با دبیرکل موتلفه در زیر می آید:

 آقای حبیبی! این روزها اخبار گسترده‌ای درباره دیدار برخی مسؤولان دولتی در سطوح مختلف با برخی اعضای احزاب منحله شنیده می‌شود. آیا این دیدار‌ها آن هم با احزابی که به دلایل امنیتی منحل شده‌اند، به نحوی رسمیت بخشیدن به آنها نیست؟

من این کار که کسانی به بهانه جذب حداکثری بها می‌دهند به برخی مجرمین، بویژه کسانی که در فتنه 88 حضور داشته‌اند را نوعی نفاق می‌دانم. به عنوان مثال می‌بینیم برخی افراد با وجود اینکه می‌دانند شخصی به زندان رفته و در فتنه 88 حضور داشته و موثر بوده با عنوان دلجویی به آنها بها می‌دهند. بنده با حر شدن افراد موافقم اما یک مطلبی را که در حضور جناب آقای رئیس‌جمهور هم مطرح کردم اما رسانه‌ای نشد، این بود که یکی از مصیبت‌های ما در انقلاب تعداد حر‌هایی بود که مدام اضافه شد، منتها تفاوت حر‌های فعلی با حر‌های اصلی این بود که حضرت حر در زمان امام حسین(ع) وقتی واقعاً حر شد، آمد و از امام حسین(ع) اجازه گرفت تا برود شهید شود اما حرهای فعلی اعلام حر بودن می‌کنند تا وزارت و وکالت بگیرند، لذا باید مراقب این نوع حر‌ها بود.

علت اصلی اینگونه رفتار‌های دولت فعلی و بها دادن به برخی فعالان فتنه و مجرمان امنیتی را چه می‌دانید؟

من این اقدامات در دولت را محکوم می‌کنم. اگر بخواهم یک مثال عامیانه در این زمینه بزنم، باید گفت یک عده‌ای دأب آنها این است که اصطلاحاً وسط لحاف بخوابند تا هیچ وقت بدون لحاف نمانند. در کار سیاسی و کار اعتقادی وسط لحاف خوابیدن معنی ندارد. یعنی افراد و جریانات سیاسی باید خط و ربط خود را مشخص کنند. اصطلاحاً بیت شعری در این زمینه هست که می‌گوید: «چنان دانی... که بعد از مردنت عرفی به زمزم شوید و....». ما اگر یک همسایه یهودی، مسیحی و حتی بی‌دین داریم باید با او طوری رفتار کنیم که او را جذب کنیم. این مورد قبول است و لازم است به آنها کمک هم کنیم اما در کار سیاسی و اعتقادی این موضوع فرق می‌کند. ما با بدها نمی‌توانیم سر کنیم. ما باید با خوب‌ها سر کنیم و آنها را تقویت کنیم و اگر توانستیم بدها را نیز در دایره خوب‌ها بیاوریم. در هر صورت نمی‌شود رفتار منافقانه داشت.

همین موضوعاتی که مورد اشاره شما نیز قرار گرفت در وزارت علوم نیز بشدت جاری است و ما شاهد تقویت عناصر جریان فتنه و بها دادن به آنها در این وزارتخانه حیاتی هستیم. شرایط حاکم بر وزارت علوم را از این حیث چطور ارزیابی می‌کنید؟

بنده در رفتار مسؤولان وزارت علوم به‌رغم زمان داده شده هیچ تغییری احساس نمی‌کنم و متأسفانه همان رفتار ابتدای دولت یازدهم در حال تکرار است. بنده معتقدم مجلس باید با قاطعیت روی موضوعی که درباره این وزارتخانه باعث طرح استیضاح شد پافشاری داشته باشد. آمدن افرادی که در فتنه 88 دخیل بودند نه‌تنها در وزارت علوم بلکه در کل کشور لازم است جزو ممنوعات باشد. ببینید! حتی اگر فلان شخص در فتنه شرکت داشته، آسیب‌هایی نیز به مردم، انقلاب و اسلام زده و آمده الان توبه کرده. خب، این خوب است اما قرار نیست او را به عنوان پیش‌نماز قرار دهیم.

 توصیه شما به رئیس‌جمهور در رابطه با وجود برخی عناصر مساله‌دار در بدنه دولت چیست؟

توصیه بنده به رئیس‌جمهور محترم این است که حالا که تصمیم گرفته‌اند کفه اصلاح‌طلبان در مناصب مختلف دولت سنگین‌تر باشد، فتنه‌گران را راه ندهند. البته نمی‌خواهم به تفکیک وزارتخانه‌ها در این باره اشاره کنم اما درباره وزارت علوم این موضوع آشکار‌تر است.  
 
نظرات بینندگان