arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۶۲۵۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۳

نامه سیدمهدی طباطبایی خطاب به روحانی: طوری رفتار نکنید که نادانان درون نظام به شما حمله کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سید‌مهدی طباطبایی، از اساتید اخلاق که از حامیان حسن روحانی نیز هست با نگارش نامه‌یی خطاب به رییس‌جمهور از او خواست که بیش از گذشته به خدا پناه ببرد.

در بخشی از نامه وی آمده است: جناب‌عالی‌ مردی مطلع، سیاسی و آشنا به ادبیات جمهوری اسلامی و از روحانیت معزز بوده و هستید. طبیعی است برخی وقت‌ها به‌واسطه سخنان ناهنجار و گاهی گفتاری نامساعد، زمینه عصبانیت فراهم شود ولیکن حضرت‌عالی فردی آگاه هستید که قطعا تصمیمات شما بر اساس اعتدال و تدبیر بوده و است، لذا سخنی که از شما ــ خطاب به منتقدان ــ نقل شد برای این‌جانب بسی حیرت‌آور و سنگین بود،

زیرا طبق روایات و احادیث اهل‌بیت(ع) خاصه امام جعفر صادق که در ایام شهادتشان قرار داریم این‌گونه توصیه نشده است؛ امام صادق(ع) به شقرانی فرمودند: «ان الحسن من کل احد حسنٌ و انّه منک احسن لمکانک منّا، و انّ القبیح من کل احد قبیح و انّه منک اقبح»؛ (ای شقرانی! نیکی از هر شخص نیکو است، ولی از تو که به ما نسبت داری نیکوتر است، و زشتی از هرکسی زشت است ولی از تو زشت‌‏تر).

وی در ادامه آورده است: اینکه به عده‌یی آن‌طور- به جهنم- بگویید دور از ادبیات شماست؛ نصیحت‌ خیرخواهانه بنده به حضرت‌عالی این است که بیش از گذشته به خداوند پناه ببرید و در گفتارتان عصبانی نشوید، در نوشتارتان بیشتر دقت بفرمایید، زیرا در این مقطع که خدمات، پشتکاری و سیاست شما چشمگیر است نباید این‌طور شود که دشمنان دین یا خدای ناکرده دشمنان نظام و گاهی نادانان درون نظام حرف‌های‌تان را سوژه کرده به شما حمله‌ور شوند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۲۲
غیر قابل انتشار: ۰
ورزنه اي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
13
109
عالي بود
مریم
|
UNITED STATES
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
5
84
این دشمنان نادان از سکوت هم سوء استفاده می کنند نتیجه آن همه اخلاق مداری ومدارا ی خاتمی در هشت سال اصلاحات چه شد؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
5
58
شبانی با پدر گفت ای خردمند
مـرا تعلیم ده پـیـرانـه یک پـنـد
بگفتـا نیک‌مردی کن نـه چندان
که گردد چیره گرگِ تـیـز دندان
نظرات بینندگان