arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۶۷۰۱
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۱ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۳

سخنرانی "خسرو معتضد" در کنفرانس بین المللی بازاریابی اینترنتی!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
چهارمین کنفرانس بین المللی بازاریابی اینترنتی، اقتصاد و گردشگری که تصور می‌شد بیشتر بر شیوه‌های نوین ارتباطی در اقتصاد و صنعت گردشگری متمرکز شود، با روندی کاملا متفاوت و غیرقابل انتظار برگزار شد.

به گزارش سیتنا ، دکتر "مسعود سلطانی فر" معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در بخش نخست همایش بین المللی بازاریابی، اقتصاد و گردشگری که روز جمعه 24 مرداد ماه در سالن همایش‎های برج میلاد برگزار شد، گفت: از سال 1309 که قانون مرمت میراث فرهنگی تصویب شد، از یک میلیون بنا، مکان، سایت و محوطه تاریخی که کشف کرده‌ایم، تنها توانسته‌ایم 31 هزار و 100 بنا را شناسایی و ثبت ملی کنیم و از این میزان 17 بنا به ثبت یونسکو رسیده که آخرینش شهر سوخته در زابل بود که قدمتی 5200 ساله دارد.

وی گفت: برای ثبت اثر شهر سوخته تنها 4 درصد کار مطالعاتی و تاریخی کرده‌ایم تا این اثر ثبت شد اما همچنان مابقی این اثر کشف نشده باقی مانده است. در این راستا باید بگوییم که توانسته‌ایم آثاری 11 هزار ساله را نیز کشف کنیم که تا پیش از آن گفته می‌شد مجموع عمر آثار تاریخی ما به بیش از 5 هزار سال نمی‌رسد.

معاون رییس جمهور افزود: در افق چشم‌اندازه 20 ساله کشور پیش‌بینی شده که 20 میلیون گردشگر با درآمد 25 تا 30 میلیارد دلار داشته باشیم که من به عنوان یک مقام مسئوول فکر می‌کنم تا 11 سال باقیمانده از سند چشم‌انداز، رسیدن به این هدف کار سختی نیست.

چهارمین کنفرانس بین المللی بازاریابی اینترنتی، اقتصاد و گردشگری که تصور می‌شد بیشتر بر اصول جدید گردشگری و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین ارتباطی در اقتصاد و صنعت گردشگری تمرکز یابد، با روندی کاملا متفاوت برگزار شد.

طبق برنامه‌ی زمانبندی کنفرانس، سخنران بعدی یکی از مدیران تیم بهینه سازی موتور جستجوی اکسپدیا در اروپا معرفی شده بود که به جای وی، خسرو معتضد، پژوهشگر تاریخ به روی سن رفت تا سخنرانی این مدیر اروپایی با تاخیر انجام شود.

بعد از سخنرانی خسرو معتضد که چندان مورد توجه مخاطبان قرار نگرفت، از خانم تت چاوردینی، روزنامه‌نگار ایتالیایی که به فرهنگ و کشور ایران علاقمند بود، برای صحبت درباره‎ی مقالاتش با موضوع ایران دعوت شد.

چاوردینی در سخنان خود که با نوعی استرس و هیجان همراه بود، گفت: شبکه‌های اجتماعی و استفاده از خدمات الکترونیک می‌تواند در معرفی تاریخ و فرهنگ ایران نقش مهمی داشته باشد و در جذب توریست در ایران کمک کند.

گفتنی است؛ با توجه به موضوع از پیش تبلیغ شده‎ی همایش برای جذب اسپانسرها توسط شرکت خصوصی برگزار کننده‎ی همایش و اهداف و برنامه‎‎های تعریف شده برای آن در راستای جلب توجه مخاطبان، سخنرانی برخی مهمانان درباره‎ی تاریخ ایران و تصور مردم جهان درباره‎ی سابقه‎ی فرهنگی و تاریخی کشور ما، قرابت چندانی با موضوع همایش نداشت.

برنامه‎ی همایش با سخنرانی سایر سخنرانان و با کمی تغییر در برنامه، کاهش زمان سخنرانی و حذف پذیرایی صبح ادامه یافت و در نهایت، علیرغم آنکه انتظار می‎رفت محتوای جذابی در اختیار مخاطبان همایش قرار گیرد، سخنرانان نتوانستند محتوای غنی مرتبط با بازاریابی نوین در حوزه‎ی گردشگری ارائه دهند.

نکته‎ی دیگر آنکه بخش مهمی از زمان همایش به تبلیغات حامیان مالی و پخش کلیپ‌ محصولات خدماتی و تولیدی آنها اختصاص یافت. از سوی دیگر، به هم ریختگی برنامه و مباحث خارج از موضوع باعث خستگی و ملال‌آور شدن کنفرانس شده بود و تردد افراد حاضر در همایش به محوطه‎ی بیرون از سالن اصلی کنفرانس و تشکیل گروه‌های گپ و گفت در حین سخنرانی‌ها، حاکی از خستگی شرکت کنندگان و عدم رضایت آنها از موارد مطروحه در همایش بود.

اگرچه پیش از این نسبت به حضور برخی سخنرانان خارجی این همایش در ایران انتقاداتی مطرح شده بود، ولی نکته جالب حضور "مرکز ملی فضای مجازی" به عنوان حامی طلایی در این کنفرانس بود که طبیعتا حمایت این مرکز مهم حاکمیتی از کنفرانس‎هایی اینچنینی که با اهداف این مرکز مهم در تضاد است جای تعجب بسیار دارد.

طبق برنامه از پیش اعلام شده قرار است این همایش در پنج شهر دیگر کشور نیز برگزار شود.
نظرات بینندگان