arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۷۰۹۵
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۱ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۳

شمار مصدومان زلزله مورموری به ۳۱۷ نفر رسید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
استاندار ایلام گفت: شمار مصدومان زلزله ۶.۱ ریشتری صبح امروز در مورموری براساس آخرین گزارش‌ها به ۳۱۷ نفر رسید.

به گزارش تسنیم ، محمدرضا مروارید دقایقی پیش در جلسه ستاد بحران استان ایلام، اظهار کرد: با اعلام آماده‌باش به موقع و اطلاع‌رسانی صحیح خوشبختانه این زلزله سهمگین تلفات جانی نداشت.

وی افزود: زمانی که وارد مورموری و مناطق زلزله‌زده شدیم مردم از نظر روحی مشکل داشتند و دچار هیجان و ترس شده بودند، همچنین گرمای هوا آزاردهنده بود.

استاندار ایلام تصریح کرد: خسارت‌های بسیاری به زیرساخت‌های مناطق زلزله‌زده وارد شده که باید در نخستین فرصت این خسارت‌ها برآورد شود.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی تلاش بسیار خوبی در برقراری نظم و امنیت در مناطق زلزله زده را داشت به صورتی که مردم نیز از اقدامات آن‌ها راضی بودند.

مروارید گفت: از ادارات مختلف تقاضا می‌شود هر‌کدام در زمینه کار خود مشارکت‌ها و همکاری‌های لازم را در برآورد خسارت‌ها داشته باشند.

استاندار ایلام با توجه به نزدیک‌بودن فصل بازگشایی مدارس تاکید کرد: آموزش و پرورش باید تمام تلاش خود را برای برقراری روند عادی در فضاهای آموزشی به کار گیرد.

وی افزود: با امدادرسانی به موقع و خوب روحیه مردم حفظ و امدادرسانی به خوبی انجام شد.

مروارید تصریح کرد: تمام مسئولان نظام و دولت و نیز حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، معاونان وی و نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با ما تماس گرفتند و جویای احوال شدند که لازم است از تمامی آن‌ها تشکر کنم.

استاندار ایلام افزود: استانداران کشور نیز با ما تماس داشتند و خواستار کمک‌رسانی و امداد دهی به مناطق زلزله زده شدند، در نهایت از کمک‌ها و امدادهای خوب استان‌های خوزستان، لرستان و کرمانشاه بهره‌مند شدیم.

وی عنوان کرد: باید سعی شود تا قبل از اینکه هوا به سردی برسد، مشکلات مردمی به ویژه موضوع اسکان آن‌ها برطرف شود.

مروارید گفت: وقوع زلزله امروز و همچنین 50 پس لرزه آن برای مردم مشکلاتی را ایجاد کرده است اما باید خدا را شکر کنیم که هیچگونه تلفات جانی نداشته‌ایم و با برآورد خسارت‌ها تمامی این مشکلات در نخستین فرصت ممکن برطرف می‌شود.

استاندار ایلام گفت: شمار مصدومان زلزله 6.1 ریشتری صبح امروز در مورموری براساس آخرین گزارش‌ها به 317 نفر رسید.
نظرات بینندگان