arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۷۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۳

تقدیر «خسرو آواز» ایران از گروه آوازی «تهران»

شجریان افزود: «وقتی خبر موفقیت گروه کر آوازی تهران را شنیدم به حمیدرضا نوربخش (مدیرعامل خانه موسیقی) گفتم که چنین موفقیتی را باید در بوق و کرنا کرد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«گروه کر آوازی تهران» دلگرم‌تر از گذشته است. اعضای جوان این گروه که در سه‌سال گذشته به دلیل نداشتن حامی مالی، به سختی توانایی شرکت در رقابت‌های جهانی را داشتند، با کسب دو مدال طلا و یک مدال نقره در مسابقات جهانی گروه‌های کر، با تقدیر از سوی بزرگان موسیقی ایران همچون محمدرضا شجریان و... حاصل یک دهه فعالیت خود را برداشت کردند.

به گزارش انتخاب مراسم تقدیر از گروه آوازی تهران به‌دلیل کسب موفقیت در رقابت‌های جهانی کر در لتونی که یکی از مهم‌ترین مسابقات شناخته‌شده در این زمینه به شمار می‌رود، شامگاه 26مرداد از سوی خانه موسیقی در تالار وحدت برگزار شد. در این مراسم محمدرضا شجریان، نادر مشایخی، پیروز ارجمند، فریدون شهبازیان، حمیدرضا نوربخش، محمدرضا صادقی، نسرین ناصحی، شهلا میلانی و... حضور داشتند. شجریان به‌عنوان رییس شورایعالی خانه موسیقی در بخشی از این مراسم در مورد موفقیت این گروه گفت: «به شما جوانانی که در عرصه بین‌المللی شگفت‌آفرین شدید تبریک می‌گویم. روزی که از زبان مهرداد ناصحی (یکی از اعضای گروه آوازی تهران) خبر این موفقیت را شنیدم در پوست خود نمی‌گنجیدم چون جوانانی هنرمند اینچنین با دست خالی و بدون هیچ حامی مالی از بخش خصوصی به‌صورت خودجوش و از روی انگیزه‌ای که داشتند و چون دلشان برای ایران می‌تپید، اینچنین شگفت‌آفرین شدند.»استاد آواز ایران در مورد ارزش موفقیت گروه آوازی تهران عنوان کرد: «همه ما باید از این جوانان تشکر کنیم که با پشت‌کار خود برای سربلندکردن نام ایران همه تلاش خود را به‌کار بردند. کاری که این هنرمندان جوان انجام دادند، کوچک نیست. شاید اول‌شدن در ایران کاری شدنی باشد اما همه ما باید بدانیم در عرصه‌های جهانی رقیب‌های زیادی هستند. وقتی در این مسابقات از کشور چین شش‌هزار هنرمند شرکت می‌کند و از کشور ما هنرمندانی بالغ بر 17نفر حضور دارند، بنابراین نمی‌توان از چنین افتخاری به سادگی عبور کرد.»

شجریان افزود: «وقتی خبر موفقیت گروه کر آوازی تهران را شنیدم به حمیدرضا نوربخش (مدیرعامل خانه موسیقی) گفتم که چنین موفقیتی را باید در بوق و کرنا کرد چراکه خلق چنین افتخاری از جوانان برومند این سرزمین به قدری ارزشمند است که دوست داریم آنها بدانند ما قدردانشان هستیم.»پیروز ارجمند، مدیر کل دفتر موسیقی نیز که گروه آوازی تهران را در لتونی همراهی کرده بود، در مورد نتایج این سفر اظهار کرد: «من در این سفر موفق شدم با وزیر فرهنگ چین، رییس انجمن جهانی کر، مدیر بخش آسیا و اروپای این انجمن و تعدادی دیگر از استادان بین‌المللی دیدار کنم. طبق رایزنی‌هایی که انجام دادیم، قرار شد رییس انجمن جهانی کر برای آشنایی با ظرفیت‌های گروه‌های کر ایران طی دو ماه آینده به کشورمان سفر کند و در جشنواره موسیقی فجر امسال هم میزبان وی خواهیم بود.»

او از تلاش برای امضای تفاهمنامه با وزیر آموزش و پرورش برای سند توسعه علمی سرود دانش‌آموز و آغازبه‌کار گروه کر ارکسترسمفونیک تهران به رهبری حمید عسگری خبر داد و گفت که هزینه‌های سفر گروه آوازی تهران برای شرکت در مسابقات جهانی کر سال آینده در کشور روسیه از سوی این نهاد تامین خواهد شد. میلاد عمرانلو، سرپرست گروه آوازی تهران هم در بخش پایانی مراسم در سخنانی کوتاه از اعضای گروه خود شامل سمیرا محسنی، یلدا نوری، روشنک کی‌منش، گلناز نویدان، مهدیه صفدری، سولماز جوانبخت، شیوا سروش، نازنین روستا، مهرداد ناصحی، محمدرضا عروج‌زاده، مهدی ابطحی، فرهاد خزری، علی مصیبی، نوید یزدانیان و حامد فقهیی که در این مدت حتی با صرف هزینه شخصی کار کردند، تشکر کرد.

منبع: شرق





نظرات بینندگان