arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۰۹ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۳

فرنگی کاران ایران در صربستان 14مدال رنگین را از آن خود کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کشتی گیران فرنگی کار ایران در وزن های مختلف 3 مدال طلا، 3 مدال نقره و 8 مدال برنز را در روزهای جمعه و شنبه در سومین دور رقابت های بین المللی کشتی پیشکسوتان جهان در صربستان از آن خود کردند.


 در دومین روز از رقابت های بین المللی کشتی پیشکسوتان جهان در صربستان که در رشته فرنگی در گروه های C و D برگزار شد بهرام سیف خانی در وزن 76 کیلوگرم و محمد فهیمی فرد در وزن 85 کیلوگرم با پیروزی بر حریفان خود مدال برنز را در این رقابت ها بدست آوردند.

در روز یکشنبه (9 شهریور) که آحرین روز از سومین دور رقابت های بین المللی کشتی پیشکسوتان جهان در صربستان است، کشتی گیران فرنگی کار کشورمان در گروه A و G در وزن های 58، 76، 130، 69، 85، 97 و 85 کیلوگرم با امید کسب مدال به مصاف حریفان خود می روند.

محمد دلیریان سرمربی و سرپرست تیم ملی کشتی فرنگی کار پیشکسوتان جمهوری اسلامی ایران به خبرنگار ایرنا در بلگراد با اشاره به حریفان سرسخت در این دور از مسابقات گفـت: فرنگی کاران کشورمان در دو شب گذشته توانستند که 14مدال رنگین را بدست بیاورند و انتظار داریم که کشتی گیران در رزو پایانی مسابقات بتوانند در مجموع به قهرمانی این دور از رقابت ها نایل شوند.

محمد فهیمی فرد که مدال برنز را بدست آورد،سطح مسابقات را بسیار خوب دانست و گفت: با توجه به این که اولین بار است که در مسابقات بین المللی شرکت می کنم به رغم مشکلاتی که در مراحل آمادگی داشتم، موفق شدم مدالی را برای میهن عزیزم به ارمغان بیارم.

بهرام سیف خانی نیز که در وزن 76 کیلوگرم با شکست دادن حریف خود از ترکیه موفق شد مدال برنز را از آن خود کند،گفت: با توجه به این که در سابقه خود 9 مدال طلا دارم به علت ضرب خوردگی که داشتم در این دور از مسابقات مدال برنز را بدست آوردم و این مدال را به مربیان، سرپرستان تیم کشتی فرنگی پیشکسوتان کشورمان و میهمن عزیزمان تقدیم می کنم.

علی خلیدی نماینده وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بلگراد گفت: تعداد کشتی گیران آزاد و فرنگی کاران کشورمان در این دور از مسابقات نسبت به دیگر کشورهای شرکت کننده بیشتر بود که مورد قدردانی مسئولان فدراسیون کشتی صربستان قرار گرفت.

وی با اشاره به این که آزاد کاران ایران مقام قهرمانی را بدست آوردند به پیروزی فرنگی کاران کشورمان در این دور از مسابقات بین المللی پیشکسوتان در صربستان ابراز امیدواری کرد و افزود: ورزش زبان زنده همه ملت ها است و ورزش کاران کشورمان با حضور در مسابقات بین المللی می توانند دوستی و مواردت بیشتری را بین ایران و دیگر کشورها ایجاد کنند.

وی همچنین تاکید کرد: هر ورزشکار ایرانی با حضور در میادین ورزشی در نقاط مختلف جهان می تواند معرف تمدن و فرهنگ غنی اسلامی باشد.

تیم کشتی آزاد پیشکسوتان جمهوری اسلامی ایران در سومین رقابت های کشتی آزاد پیکسوتان جهان در صربستان با مجموع 27 مدال به مقام قهرمانی جهان دست یافت.

قهرمانان آزاد کار کشورمان پس انجام مراسمی با شکوه که در هتل کروان پلازا بلگراد برگزار شد، روز جمعه صربستان را به مقصد ایران ترک کردند.

در سومین دور رقابت های بین المللی کشتی پیشکسوتان جهان در صربستان بیش از 700 شرکت کننده از بیش از 50 کشور جهان از جمله ایران، بلغارستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، روسیه، ازبکستان، ژاپن، کوبا، لهستان، صربستان، مجارستان، ترکیه، آمریکا، کرواسی، بلاروس، هند، گرجستان، ایتالیا، فرانسه و آلمان شرکت دارند.

تیم کشتی فرنگی پیشکسوتان جمهوری اسلامی ایران در دومین دور رقابت های بین المللی کشتی فرنگی پیشکسوتان جهان در صربستان در سال 2010 با مجموع 23 مدال به مقام قهرمانی جهان دست یافته بود.

صربستان پیش از این، در سال های 2005 و 2010 میزبان رقابت های بین المللی کشتی پیشکسوتان جهان در رشته های آزاد و فرنگی بوده است.


منبع: ایرنا
نظرات بینندگان