arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۸۱۸
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۳ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۳

نوبخت: در برابر حق خود پافشاری می کنیم

سخنگوی دولت اضافه کرد: در حال حاضر در جنگ اقتصادی با دشمنان هستیم، این مقابله با جنگ هشت ساله فرق می‌کند و نیاز به روانشناسی بین المللی و منطق دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی دولت، بر این نکته که در برابر حق خود پافشاری می کنیم، تاکید کرد.

به گزارش انتخاب محمدباقر نوبخت در دیدار با اعضای منتخب شورای اسلامی استان خراسان رضوی با بیان این‌که در شش ماهه اول مذاکرات 4.2 میلیارد دلار از حساب‌هایی که بلوکه شده بود، پول آزاد شد، اظهار کرد: در دور دوم مذاکرات این رقم به 4.8 میلیارد دلار رسید اما هنوز میلیاردها دلار پول در بانک‌های مختلف جهان داریم.

وی با اشاره به این‌که کشور اکنون در شرایط تحریمی است، خاطرنشان کرد: ما توانایی تولید روزانه چهار میلیون بشکه نفت را داریم که در حال حاضر صادرات تنها یک میلیون آنها امکان‌پذیر است، در برخی از حساب‌ها پول همین میزان صادرات را هم نمی‌توانیم به ریال تبدیل کنیم.

سخنگوی دولت اضافه کرد: در حال حاضر در جنگ اقتصادی با دشمنان هستیم، این مقابله با جنگ هشت ساله فرق می‌کند و نیاز به روانشناسی بین المللی و منطق دارد.

نوبخت با بیان اینکه در برابر حق خود پافشاری می کنیم، افزود: دشمن می‌خواهد با ساختن گروه‌هایی مثل داعش از اسلام چهره خشنی بسازد و در حال تلاش برای حذف مکتب اسلامی است.

وی با بیان‌این‌که شرایط کشور در دوران گل و بلبل و درآمدهای وافر نیست، ادامه داد: قصد صحبت از گذشته را ندارم، اما در هشت سال گذشته بیش از 700 میلیارد دلار به حساب کشور واریز می‌شد، اما الان کل منابع سال جاری کشور 25 میلیارد دلار هم نیست، باید سعی کنیم از این بودجه مختصر تخصیص بهینه داشته باشیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان